بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت:

نقش مهم صنعت نفت در اقتصاد کشور پس از انقلاب

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه صنعت نفت ایران پس از انقلاب اسلامی نقش مهمی در اقتصاد ایران ایفا کرده است، گفت: ایران به عنوان یک کشور رو به رشد دارای منابع غنی و گسترده و مخازن بزرگ نفتی، معادن عظیم زیرزمینی و ظرفیت بالقوه انرژی، به دلیل همجواری با منابع انرژی دریای خزر و خلیج‌فارس و نیز دسترسی به آبراه­‌های بین‌المللی، برای مبادله انرژی جایگاه بسیار ویژه‌ای در جهان دارد.
کد خبر : ۱۸۷۸۴۳

به گزارش بورس نیوز، حسین امیری خامکانی با تاکید بر اینکه صنعت نفت ایران پس از انقلاب اسلامی نقش مهمی در اقتصاد ایران ایفا کرده است، گفت: ایران به عنوان یک کشور رو به رشد دارای منابع غنی و گسترده و مخازن بزرگ نفتی، معادن عظیم زیرزمینی و ظرفیت بالقوه انرژی، به دلیل همجواری با منابع انرژی دریای خزر و خلیج‌فارس و نیز دسترسی به آبراه­‌های بین‌المللی، برای مبادله انرژی جایگاه بسیار ویژه‌ای در جهان دارد.

وی صنعت نفت را نبض توسعه ایران دانست و افزود: این صنعت در اقتصاد ایران به دلیل جایگاه خاص خود موقعیت ویژه‌ای دارد، باتوجه به چشم‌اندازی که صنعت نفت ایران دارد تحریم‌ها مشکلی برای این صنعت ایجاد نخواهد کرد و ما به خوبی از چنین برهه‌هایی عبور خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مزیت‌های کشور در بخش انرژی ظرفیت بسیاری برای تبدیل شدن به ابزار اعتمادسازی و همکاری سازنده با جهان دارد. انرژی خود مهم‌ترین مزیت نسبی اقتصادی کشور است که تاکنون به آن به مثابه یک درآمد نگریسته شده است، این در حالی است که این حوزه قادر است به موتور توسعه ملی تبدیل شود.

امیری خامکانی در ادامه به موضوع گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور در چند سال گذشته اشاره و تصریح کرد: گازرسانی روستایی توسط وزارت نفت یکی از افتخارهای بزرگ این وزارتخانه است که نقش مهمی در توسعه اقتصادی نیز ایفا کرده است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران در گازرسانی به شهرها و روستاها تقریبا در دنیا صاحب مقام است و بیشتر مردم از گاز به‌عنوان سوخت سالم استفاده می‌کنند، عنوان کرد: سیاست کلی نظام، پوشش حداکثری گاز است، مگر روستاها و مناطق سخت‌گذری که گازرسانی با کپسول به‌صرفه‌تر است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کنفدراسیون صادرات:

در اقتصاد به رشد مثبت نرسیدیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

زحمات وزارت نفت نادیده گرفته می شود

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خبر داد:

واگذاری مدیریت شبکه گاز کشور به بخش خصوصی

ارسال نظر