بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
درآمد سود سهام این شرکت در دوره‎های اخیر روند صعودی را پشت سر گذاشته که نشان از وضعیت مطلوب پرتفو و سیاست‎های مناسب سرمایه‎گذاری دارد. البته «گوهران» از فرصت ایجاد شده در سال جاری جهت سودسازی استفاده کرده است.
کد خبر : ۱۸۷۸۴۷

به گزارش واحد سنجش و راه حل های رفتاری (آبسیم) بورس نیوز، به موجب رشد قیمت سهام شرکتها در تابستان و مهمتر از آن، افزایش سوآوری شرکتها به علت رشد نرخهای فروش محصولات، شرکت «سرمایهگذاری گوهران امید» سال مالی منتهی به آذر ماه سال 97 را رشد 19 درصدی در شناسایی سود به پایان رساند.

تحلیل فاصله ساختار سود و زیان این شرکت نسبت به 3 شرکت سرمایه گذار دیگر (پردیس، وتوسم و وصنا) که سالی مالی مشابه دارند، از اختلاف فاحش در سیاستهای سرمایهگذاری حکایت دارد.

«گوهران» بیش از هر چیز بر درآمد سود سهام تکیه دارد و این سرفصل 74 درصد از کل درآمدهای عملیاتی شرکت را تشکیل میدهد؛ اما در میانگین 3 شرکت دیگر تنها 32 درصد از حجم درآمدها را شامیل میشود. علاوه بر این، «گوهران» تنها 20 درصد از درآمدهای شناسایی شده را از محل فروش سرمایهگذاریها بدست آورده ولی گروه تاکید بسیاری بر این بخش دارند و دست بفروش خوبی دارند.

سهامداران «گوهران» در جریان باشند / تکیه بر سرمایه‎گذاری‎ها جواب داد

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، درآمد سود سهام در دورههای اخیر روند صعودی را پشت سر گذاشته که نشان از وضعیت مطلوب پرتفو و سیاستهای مناسب سرمایهگذاری دارد.

البته «گوهران» از فرصت ایجاد شده در سال جاری استفاده کرده و هم زمان با رشد قیمت سهمها در مقطعی از سال، اقدام به فروش سهام شرکتها نموده است. در نتیجه آن، سود خالص شرکت رشد کرده است.

سهامداران «گوهران» در جریان باشند / تکیه بر سرمایه‎گذاری‎ها جواب داد

معاملات این سهم در سال مالی اخیر چندان همگام با خالص ارزش داراییها (NAV) حرکت نکرد. به این ترتیب، قیمت سهم همواره کمتر از NAV بوده و حتی زمانی که AV با شتاب بالا رشد کرده، قیمت سهم چنان شتابی به خود نگرفت و فاصله این دو بیش از گذشته شد و در پایان آذر ماه هر سهم در 55 درصد NAV معامله گردید.

سهامداران «گوهران» در جریان باشند / تکیه بر سرمایه‎گذاری‎ها جواب داد

شرکت «سرمایهگذاری گوهران امید» امروز به مصاف مجمع سالانه میرود. سهامداران این شرکت در جریان باشند که در سالهای قبل حدود 50 درصد سود تحقق یافته به صورت نقدی بین سهامداران تقسیم گردید. البته در سال گذشته سنت شکنی کرد و تقسیم سود 66 درصدی تصویب شد. به نظر میرسد در مجمع پیشرو نیز حوالی 170 ريال احتمالا به عنوان سود نقدی درنظر گرفته شود.

شایان ذکر است که «گوهران» همچنان از سال مالی گذشته 247 میلیارد ريال سود سهام بدهکار است.

سهامداران «گوهران» در جریان باشند / تکیه بر سرمایه‎گذاری‎ها جواب داد

اشتراک گذاری :
ارسال نظر