بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان خبر داد:

افتتاح خط لوله انتقال گاز کهنوج-جیرفت در کرمان

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی طرح‌های گازرسانی شامل خط لوله انتقال گاز کهنوج - جیرفت به همراه سه شهرستان و ۷۸ روستا، دو شهرک صنعتی و یک جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG) در جنوب استان کرمان با هزینه‌ای بیش از ۵ هزار میلیارد ریال افتتاح شد.
کد خبر : ۱۸۷۹۰۸

به گزارش بورس نیوز، منوچهر فلاح درباره گازرسانی پایدار در فصل زمستان و گازرسانی در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: استان کرمان ۷۱ شهر دارد که همه آنها قابلیت گازرسانی دارند و تاکنون ۵۳ شهر از نعمت گاز برخوردار شده‌اند. اکنون چهار شهر برای اجرای گازرسانی در مرحله انتخاب پیمانکار و یک شهر در مرحله طراحی قرار دارد که بر این اساس ضریب نفوذ گازرسانی شهری استان کرمان ۹۳ درصد است.

وی ادامه داد: استان کرمان ۴ هزار و ۸۰۷ روستا دارد که از این میان، ۳ هزار و ۱۱ روستا قابلیت گازرسانی دارند و اکنون یک هزار و ۳۸ روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند. ۱۰۸ روستا نیز برای دریافت گاز در مرحله انتخاب پیمانکار و ۲۴۴ روستا در دست اقدام هستند. ضریب نفوذ گازرسانی روستایی کرمان ۴۲ درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان افزود: استان کرمان ۱۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه انتقال، تغذیه و توزیع گاز دارد و تاکنون موفق به گازرسانی برای پنج نیروگاه شده است، همچنین عملیات گازرسانی برای سه نیروگاه دیگر نیز در دست اقدام است.

وی تاکید کرد: 762 صنعت در استان کرمان به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند و یکصد صنعت دیگر نیز به‌زودی از گاز بهره‌مند خواهند شد. از این میان، ۲۹۲ صنعت از مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر دریافت تسهیلات ۲۴۰ میلیون تومانی برای گازرسانی استفاده کرده‌اند.

فلاح درباره تشکیل کمیته مقاوم‌سازی نیز توضیح داد: شرکت گاز استان کرمان با تشکیل کمیته مقاوم‌سازی همواره توجه خود را به نگهداشت و مقاوم‌سازی شبکه گاز استان معطوف کرده است، همچنین با انجام عملیات تعمیرات اساسی سالانه و موردی و نیز پایش مداوم خطوط از بروز هرگونه مشکل در شبکه گاز استان جلوگیری می‌کند. نشت‌یابی سالانه خطوط تغذیه و انشعابات نیز به همراه عملیات شناسایی مناطق پرخطر از جمله اقدام‌های شرکت گاز استان کرمان برای حفظ سلامت و امنیت شبکه گاز استان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به اقدام‌های انجام شده گفت: در آغاز فصل سرما، شرکت گاز استان کرمان به مردم اطمینان خاطر داده است که زمستان امسال را بدون نگرانی برای قطع یا افت فشار گاز خواهند گذراند.

وی افزود: همانند سایر شرکت‌های گاز استانی، شرکت گاز استان کرمان نیز برای توسعه شبکه گازرسانی به همکاری سازمان‌های مرتبط مانند استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی و اداره کل منابع طبیعی برای صدور مجوزهای لازم نیاز دارد.

فلاح بیان کرد: در ۹ ماه امسال، ۵ میلیارد و ۷۹۶ میلیون مترمکعب گاز در این استان مصرف شده و پیش‌بینی می‌شود در سه ماه پایانی سال، ۲ میلیارد مترمکعب گاز از سوی مشترکان مصرف شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: هم‌زمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری و بیژن زنگنه، وزیر نفت، طرح‌های گازرسانی شامل خط لوله انتقال گاز کهنوج - جیرفت به همراه سه شهرستان و ۷۸ روستا، دو شهرک صنعتی و یک جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG) در جنوب استان کرمان با هزینه‌ای بیش از ۵ هزار میلیارد ریال افتتاح شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر