بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در خصوص عملکرد بازار سرمایه طی چهار دهه گذشته گفت: بازار سرمایه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه ساماندهی نقدینگی نقش تاثیرگذار و بسزایی داشته و توانسته در این مدت بخشی از نقدینگی سرگردان جامعه را جذب کند.
کد خبر : ۱۸۷۹۳۰

نقش بسزای بازار سرمایه در ساماندهی نقدینگی

به گزارش بورس نیوز، سیدمهدی فرشادان، در خصوص عملکرد بازار سرمایه طی چهار دهه گذشته گفت: بازار سرمایه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه ساماندهی نقدینگی نقش تاثیرگذار و بسزایی داشته و توانسته در این مدت بخشی از نقدینگی سرگردان جامعه را جذب کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: در 40 سالی که از انقلاب می‌گذرد معاملات در بازار سرمایه بسیار تنوع پیدا کرده که همگی نشان از موفقیت و مسیر رو به رشد بازار سرمایه دارد.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه یکی از ظرفیت‌های مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری است، بیان کرد: بازار سرمایه از شفافیت قابل قبولی برخوردار است و یکی از ظرفیت‌های مهم جذب سرمایه و تامین مالی بخش مولد اقتصاد است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس تصریح کرد:بازار سرمایه توانسته درمهار التهابات برخی بازار‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد. مسئولان کشور نیز بارها به ضرورت حمایت از بازار سرمایه تاکید کرده‌اند اما هنوز حمایت‌های عملی از این بازار نشده است.

فرشادان تصریح کرد: بازار سرمایه به دلیل شفافیت، یکی از بازارهای مناسب محسوب می‌شود که باید تقویت شود. سیاست‌های بازار سرمایه به نحوی است که مانع سوق نقدینگی به سمت سوداگری در بازارهایی مانند ارز و سکه شده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در بورس تهران صورت گرفت؛

سیر نزولی شاخص هم وزن بورس تهران

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:

بازار سرمایه شفاف ترین بخش‌های اقتصادی

​مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات:

بازار سرمایه پتانسیل خوبی برای رشد دارد

ارسال نظر