بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:

سهم 2میلیارد دلاری ایران از محصولات دانش‌بنیان

محمدرضا مودودی در آیین افتتاح یو. پی. اس‌های برگشت‌پذیر در پارک فناوری پردیس گفت: در این پارک فناوری یکی از ظرفیت‌های خیلی خوب را که برای اولین بار توسط دانشمندان ایرانی طراحی شده بود افتتاح کردیم.
کد خبر : ۱۸۷۹۸۷
به گزارش بورس نیوز، محمدرضا مودودی اظهار کرد: ساخت این محصولات به ارز آوری کمک می کند و با توجه به این که تحریم ها بیشتر حوزه کالاهای سنتی و صنعتی و تجاری ما را هدف قرار دادند باید از ظرفیت محصولات دانش بنیان بهتر استفاده کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شکل گیری این ظرفیت علمی در داخل کشور نقش بسزایی در افزایش سهمیه صادراتی ما دارد تا سهم خود را در بخش‌های مختلف صادارت غیر نفتی نظیر تولید محصولات دانش بنیان افزایش دهیم.

مودودی با اشاره به رتبه چهارم ایران در دانش نانو اظهار داشت: محصولات تولید شده توسط دانشمندان ایرانی در حوزه نانو در دنیا بی نظیر هستند.

کانال مالی اینستکس بین ایران و اروپا ایجاد می‌شود

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به بد عهدی آمریکا در برجام و قطع مبادلات ایران با اروپا عنوان کرد: کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه در حال طراحی و ایجاد کانال مالی اینستکس هستند تا امکان تبادلاتی در حوزه اقلام قابل مبادله بین ایران و کشورهای اروپایی ایجاد کنند.

مودودی با اشاره به باز شدن کانال مالی اینستکس خاطر نشان کرد: خط سبز ایجاد شده برای تبادلات مالی و تجاری اقدام مثبتی از سوی اروپائیان است که جایگاه ایران را به لحاظ رعایت ضوابط و تعهدات خود بهتر به دنیا نشان بدهد.

وی افزود: طی برگزاری جلسات و مذاکرات انجام شده، این اقدام با اقلام اساسی و دارویی که مورد نظر کشور ما است شروع خواهد شد و اقلام غیر تحریمی نیز در دستور کار قرار دارند و انتظار ما این است علاوه بر اقلام غیر تحریمی، اقلامی هم که آمریکا ناجوانمردانه تحریم کرده در این تفاهم نامه قرار بدهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کشور ما در بحث برجام تخلفی ندارد و اگر اروپا ما را محدود به مبادله اقلام غیر تحریمی کند به این معناست که حقانیت آمریکایی ها را پذیرفتند به اعتقاد ما بزرگترین تخلف در خصوص برجام از سوی آمریکایی ها صورت گرفته است.

9 هزار خودروی وارداتی تعیین تکلیف می شوند

مودودی خاطر نشان کرد: اقلام خودرویی که در بنادر و گمرکات و همچنین مناطق آزاد ویژه دپو شده و به دلیل ممنوعیت ورود هنوز ترخیص نشدند، بر اساس مصوبه هیات وزیران و ابلاغیه اخیر وزیر صنعت معدن تجارت تعیین تکلیف شدند.

وی با اشاره به زمان ثبت سفارش خودروهای وارداتی اظهار داشت: این مصوبه؛ محصولاتی را شامل می‌شوند که قبل از مرداد ماه ثبت سفارش و قبض انبار شدند و پیش بینی می شود که از حدود 13 تا 15 هزار خودرویی که وارد کشور شدند نزدیک به 9 هزار خودرو مجوز ترخیص دریافت کرده و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد: خودروهایی که بعد از تاریخ 16 مرداد وارد کشور شدند مستلزم صدور مصوبه جدید برای تعیین تکلیف هستند و در حال حاضر ثبت سفارش جدید بر اساس نیاز ارزی برای خودرو نداریم .
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تلاش دولت برای توسعه فیزیکی شهرک‌های صنعتی؛

صنعت در عمل به تعهدات دولتی چه نمره‌ای می‌گیرد

سرپرست سازمان توسعه تجارت بیان کرد؛

آخرین خبرها از شرایط جدید ثبت سفارش تلفن همراه

سرپرست سازمان توسعه و تجارت در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

مشوق‌های صادراتی همچنان در جیب گمرک

ارسال نظر