بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور خبر داد:

بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث همه وسایل نقلیه

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور گفت:­ به مناسبت دهه فجر جریمه بیمه شخص ثالث همه وسایل نقلیه بخشیده می‌شود.
کد خبر : ۱۸۸۰۶۶
به گزارش بورس نیوز، علی جباری اظهار داشت: ­­دارندگان همه وسایل نقلیه از جمله سواری، ­ وسایل نقلیه سنگین، موتور سیکلت و ماشین‌های کشاورزی که بیمه نامه شخص ثالث خود را تمدید نکرده اند و مشمول جریمه هستند از ۱۲ تا ۳۰ بهمن فرصت دارند تا با تمدید بیمه نامه شخص ثالث از بخشودگی جرایم استفاده کنند.

وی اضافه کرد:­­ تمدید نکردن بیمه شخص ثالث ­از یک روز تا یک سال شامل جریمه می‌شود که این عدد می‌تواند از هزار تومان تا ۳ میلیون تومان متغیر باشد. ­

جباری گفت:­ در مرحله دوم بخشودگی جرایم که شامل موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی فاقد بیمه می‌شود فرصت بیشتری برای این بخشودگی در نظر گرفته شده و از ۱۲ بهمن تا ۶ ماه فرصت دارند برای تمدید بیمه نامه شخص ثالث و استفاده از بخشودگی جرایم اقدام کنند.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور افزود:­ این طرح با موافقت و همکاری رئیس کل بیمه مرکزی و وزیر اقتصاد اجرا می‌شود و بخشنامه آن به همه شرکت‌های بیمه ابلاغ شده است و صاحبان وسایل نقلیه می‌توانند با مراجعه به شعبه همه شرکت‌های بیمه در تاریخ ذکر شده از این بخشودگی استفاده کنند.

زندانی به خاطر ناتوانی در پرداخت دیه تصادف نداریم

مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور با بیان اینکه هم اکنون زندانی به خاطر ناتوانی در پرداخت دیه تصادف نداریم،  هم اکنون ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر بخاطر موضوع بیمه شخص ثالث و ناتوانی در پرداخت دیه تصادف، در زندان هستند که این افراد جرم های دیگری غیر از دیه نیز دارند و یا پرونده آنها در حال رسیدگی برای پرداخت دیه است.

وی با اشاره به اینکه تصادفات رانندگی سال گذشته بیش از ۱۶ هزار کشته و ۳۳۰ هزار مصدوم داشته است، گفت: صندوق تامین خسارت های بدنی کشور که به منظور توسعه حمایت های بیمه ای ایجاد شده به عنوان مکمل شرکت‌های بیمه اقدام می‌کند و جایی که بیمه ها به دلایلی امکان پرداخت خسارت را ندارند، این صندوق در خصوص پرداخت خسارت اقدام می‌کند.

وی افزود: در چهار سال گذشته این صندوق ۳۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به قربانیان حوادث رانندگی پرداخت کرده است.  

جباری گفت: از تاریخ ۲۹ خرداد سال ۹۵ که قانون جدید بیمه نامه شخص ثالث اجرایی شد، بیمه گذاران نیاز به خرید الحاقیه ندارند و صندوق تامین خسارتهای بدنی میزان افزایش نرخ بیمه را که ناشی از نوسانات نرخ دیه است پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه پرداخت دیه تصادف گاهی به خاطر اطاله دادرسی ممکن است مشمول زمان و افزایش نرخ دیه شود گفت: این صندوق میزان تفاوت افزایش نرخ را که شرکت های بیمه پرداخت نمی کنند به نرخ روز پرداخت می کند.

مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور افزود: این صندوق در ۹ ماه امسال ۸۵۰ میلیارد تومان به قربانیان حوادث رانندگی بابت اطاله دادرسی و همچنین بحث الحاقیه بیمه ها خسارت پرداخت کرده است.  

جباری گفت: همچنین در چهار سال گذشته این ۲۸ هزار نفر را از زندان آزاد کرده و یا از زندانی شدن آنها جلوگیری کرده که مربوط به پرداخت دیه تصادفات بوده است.

وی با بیان اینکه کسانی که فاقد بیمه نامه شخص ثالث باشند در صورت تصادف علاوه بر پرداخت دیه باید ۱۰ درصد جریمه بپردازند،  گفت: در صورت تکمیل مدارک بحث پرداخت خسارت و دیه ۲۰ روزه انجام می شود.

مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور همچنین گفت: از ۱۱ میلیون موتورسیکلت که در کشور تردد می‌کنند ۱۰ میلیون بدون بیمه شخص ثالث است که با توجه به شش هزار نفر کشته در سال از موتورسواران بیمه شخص ثالث آنها ضروریست.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
طبق اعلام سرپرست سازمان تامین اجتماعی؛

تعداد بیمه‌شدگان اتباع خارجی چند نفر است

معاون وزیر اقتصاد در همایش مدیران بانک توسعه صادرات خبر داد:

ضرورت اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان‌های صادراتی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خبر داد؛

واریز عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر

ارسال نظر