بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
پس از ابلاغ رسمی صورت می‌گیرد؛

جزییات افزایش تعرفه برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: تاکنون مصوبه‌ای برای افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف تهرانی به ما ابلاغ نشده است اما پس از ابلاغ، جزئیات اجرای طرح را به‌طور کامل برای مشترکان تشریح خواهیم کرد.
کد خبر : ۱۸۸۰۹۲
به گزارش بورس نیوز، حسین صبوری، با بیان این‌که یکی از پروژه‌هایی که به‌عنوان پروژه جهادی در سال ۱۳۹۲ مطرح شد، طرح کاهش تلفات بود، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۷، میزان تلفات بخش توزیع شبکه برق تهران، معادل ۱۲.۱ درصد بود اما با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، این عدد اکنون به ۶.۴ درصد کاهش یافته است.

وی، افزود: بی‌شک اجرای این طرح در حوزه‌های صرفه‌جویی سوخت، رعایت مسائل زیست‌محیطی و ارتقای بهره‌وری تأثیرات بسیار مثبتی داشته است؛ به همین دلیل نیز برنامه‌ریزی شده تا جایی که امکان دارد میزان تلفات شبکه برق تهران را به‌حداقل برسانیم.

نوسازی ۱۰ درصد شبکه برق تهران در هر سال


او، با اشاره به فرسودگی بخشی از تجهیزات شبکه برق تهران، ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در هر سال باید ۱۰ درصد شبکه را نوسازی و بازسازی کنیم که امسال ۲۵۰ کیلومتر شبکه و ۱۰۰ دستگاه پست بازسازی و بهینه‌سازی شد.

روز گذشته نیز همایون حائری - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی - گفت: تعرفه مشترکان پرمصرف برق، به‌صورت پلکانی افزایش خواهد یافت؛ به‌گونه‌ای که در مرحله اول، ٥٠ درصد و در مرحله دوم، ٥٠ درصد دیگر افزایش می‌یابد.

وی، درباره جزئیات افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف، اظهار کرد: سازوکاری را در پیش گرفته‌ایم که تعرفه برق برای ١٥ درصد مشترکان، یعنی مشترکان پرمصرف با هدف هدایت این مشترکان به دسته مشترکان کم مصرف افزایش یابد. اگر مشترکان پرمصرف در میزان مصرف خود مدیریت داشته باشند، هیچ افزایش قیمتی برای آن‌ها صورت نخواهد گرفت اما اگر این اتفاق نیفتد، تعرفه برق به‌صورت پلکانی برای این دسته از مشترکان افزایش می‌یابد.

به گفته معاون وزیر نیرو، تغییر تعرفه مشترکان پرمصرف به زودی ابلاغ خواهد شد و در شرکت توزیع استان تهران، آمادگی لازم وجود دارد که به محض اعلام شدن این مصوبه اطلاع‌رسانی کافی صورت بگیرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر