بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
در دیدار رییس کل بانک مرکزی با نخست‌وزیر عراق مطرح شد؛

پیشرفت روابط اقتصادی ایران و عراق با توسعه روابط بین‌بانکی دو کشور

رییس کل بانک مرکزی صبح امروز با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق دیدار کرد و توسعه روابط بانکی و مبادلات پولی دو کشور را کلید حل مسائل و پیشرفت روابط اقتصادی عنوان کرد.
کد خبر : ۱۸۸۰۹۵
به گزارش بورس نیوز، عبدالناصر همتی ضمن تاکید بر اینکه روابط بانکی و مبادلات پولی دو کشور باید با سرعت بیشتری توسعه یابد، گفت: با حمایت و تاکید نخست وزیر عراق و توافق‌های انجام شده با بانک مرکزی این کشور، مشکلات اخیر در مسیر روابط بانکی و همکاری های اقتصادی ایران و عراق به زودی حل می‌شود.

نخست وزیر عراق نیز با تشکر از حمایت های بی دریغ ایران در پیروزی مقابل داعش و تاکید بر متفاوت بودن روابط عراق با ایران نسبت به سایر کشورها گفت: از تلاش برای حل مشکلات و اجرایی شدن توافق‌های صورت گرفته میان بانک های مرکزی ایران وعراق حمایت می کنم و از بانک مرکزی عراق خواسته ام مساعدت های لازم را انجام دهد.

عادل عبدالمهدی تاکید کرد: عراق هرگز جزو سیستم تحریم علیه ایران نبوده و نیست و دولت آن کشور مخالف وارد آمدن آسیب و ضرری به ایران است؛ ضمن اینکه در شرایط تحریم به ایران کمک خواهیم کرد و تمام امکانات خود را برای حمایت از ایران به کار می بندیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه شرایط ایران، برای عراق قابل درک است گفت: خوشحالیم که ایران در حال گذار از مشکلات است و  بسیار خوشحال تر خواهیم شد که مشکل عمده تحریم را نیز پشت سر گذارد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس بانک مرکزی در جمع خبرنگاران؛

همتی: دوست نداریم وارد لیست سیاه شویم

رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد؛

اهتمام بانک مرکزی به تقویت ارزش پول ملی

به منظور انجام مذاکرات بانکی؛

رییس کل بانک مرکزی وارد عراق شد

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد؛

موافقت با مکانیزم پرداخت بدهی‌های عراق به ایران

ارسال نظر