بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹
بر اساس تحلیل فاصله ساختار فروش، شرکت «پاکسان» در دوره اخیر توانسته هزینه‎های تولید را کنترل کند و با افزایش درآمد فروش ناشی از رشد نرخ‎ها، به حاشیه سود بالاتر دست یابد. پیش‎بینی‎ها حاکی از آن است که سال مالی 98 پربارتر خواهد بود.
کد خبر : ۱۸۸۱۲۸

منتظر افزایش سرمایه «پاکسان» باشیم / برآوردها از رشد سود این شوینده خبر می‎دهند

به گزارش واحد سنجش و راه حلهای رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شرکت «پاکسان» 27 بهمن ماه به استقبال مجمع سالانه میرود. روند تاریخی نشان میدهد که در سالهای اخیر اغلب سود 600 ريالی بین سهامداران خود تقسیم نموده است. با توجه به شناسایی 1751 ريال سود به ازای هر سهم طی عملکرد یک ساله منتهی به آذر ماه 97، انتظار میرود مطابق روال سالهای گذشته، باز هم مبلغ 600 ريال به صورت نقدی بین سهامداران پخش گردد.

قابل توجه سهامداران، این شرکت همچنان 292 میلیارد ريال سود سهام بدهکار است و تاکنون پرداخت نکرده است.

منتظر افزایش سرمایه «پاکسان» باشیم / برآوردها از رشد سود این شوینده خبر می‎دهند

در ادامه به رقم بالای سود انباشته میتوان اشاره کرد که معادل 2.7 برابر سرمایه کنونی است. بنابراین، شرکت از معافیت مالیاتی استفاده کرده و قصد دارد 100 درصد از این محل جذاب بر سرمایه خود بی‎افزاید.

بر اساس تحلیل فاصله ساختار فروش، شرکت «پاکسان» در دوره اخیر توانسته هزینههای تولید را کنترل کند و با افزایش درآمد فروش ناشی از رشد نرخها، به حاشیه سود بالاتر دست یابد. البته از این منظر همچنان نسبت به میانگین 9 شرکت همگروه دیگر حدود 7 درصد عقب مانده است.

منتظر افزایش سرمایه «پاکسان» باشیم / برآوردها از رشد سود این شوینده خبر می‎دهند

با توجه به نوع فعالیت «شپاکسا»، بهای تمام شده بر پایه مواد مصرفی استوار است. 37 درصد مواد اوليه و ادوات بسته بندي مورد نياز شركت از طريق واردات تأمين مي گردد و حتی سایر مواد مورد نیاز كه از داخل تأمين مي گردد نيز داراي منبع خارجي بوده است. بنابراین، مشکلات موجود در نوسان و تأمين ارز بر فروش، قيمت تمام شده توليد و حاشيه سود شركت اثر قابل توجهی میگذارد.

به همین جهت، توليد مواد اوليه وارداتي در داخل شركت جهت صرفه جويي ارزي و كاهش اثر تحريم‌ها لازم و ضروری است که باید هر چه زودتر به مرحله اجرا برسد.

منتظر افزایش سرمایه «پاکسان» باشیم / برآوردها از رشد سود این شوینده خبر می‎دهند

صادرات سهم 13 درصدی از درآمد فروش دارد که با توسعه این بخش میتواند از افزایش نرخهای فروش نهایت استفاده را ببرد.

شرايط تخصيص، تأمين و انتقال ارز براي واردات مواد اوليه و ملزومات توليد، محدوديت در واردات محصولات خارجي و همچنین تغيير در تعرفه واردات محصولات شوينده و مواد اوليه مورد نياز، بر روند فروش و درآمدزایی «شپاکسا» تاثیرگذار است.

«شپاکسا» برآورد کرده در سال مالی منتهی به آذر ماه 98 موفق به فروش 135 هزار تن از انواع محصولات شود و به درآمدی بیش از 10 هزار میلیارد ريال دست یابد. این میزان درآمد 90 درصد بیش از مبلغ فروش سال مالی 97 است. در نتیجه این فرآیند، حاشیه سود 19 درصدی به بار خواهد نشست و به این ترتیب، روند رو به رشد حاشیه سود ادامه مییابد و به میانگین گروه خواهد رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در مدت مشابه سال گذشته اتفاق افتاد؛

سود خالص بیش از 70 میلیارد ریالی «غپاذر»

در 30 بهمن سال جاری اتفاق افتاد؛

گزارش فعالیت یک ماهه «کالسیمین»

در 6 ماه اول سال اتفاق افتاد؛

رشد سود انباشته 64 درصدی «غگز»

برای افزایش سرمایه صورت گرفت؛

گزارش توجیهی چهار شرکت برای افزایش سرمایه

ارسال نظر