بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت:

بررسی جهش قابل توجه صنعت

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: تحولات صنعت نفت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پیش از آن قابل مقایسه نیست، ایران در این صنعت جهش قابل توجهی داشته است.
کد خبر : ۱۸۸۱۳۷

به گزارش بورس نیوز، محمد قسیم عثمانی با اشاره به اینکه صنعت نفت ایران هم اکنون در مسیر توسعه گام بر می دارد و در عرصه جهانی تاثیگذار است، گفت: تحولات صنعت نفت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پیش از آن قابل مقایسه نیست، ایران در این صنعت جهش قابل توجهی داشته است.

وی به توسعه فازهای میدان گازی مشترک پارس‌جنوبی اشاره کرد و افزود: در چند سال گذشته به‌ویژه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، فازهای مختلف پارس‌جنوبی به بهره‌برداری رسید و این در حالی انجام شد که تحریم‌ها نیز بر کشور سایه افکنده بود.

نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی به موضوع برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و تاثیر آن بر صنعت نفت اشاره و تصریح کرد: در حالی که پیش از اجرایی شدن برجام صادرات نفت ایران به‌طور محسوسی کاهش یافته بود، پس از اجرای این توافق‌نامه صادرات افزایش یافت و شرکت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری به ایران آمدند، هرچند متأسفانه با کارشکنی آمریکا این مهم تداوم نیافت.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس عنوان کرد: آمریکا و متحدانش امروز به این نکته پی بردند که نفت ایران را نمی‌توانند از بازارهای جهانی حذف کنند، طرح به صفر رساندن صادرات نفت ایران نیز به سرانجام نرسید و آنها از اظهارات خود عقب‌نشینی کردند.

وی گفت: صنعت نفت با درایت وزیر نفت و باوجود تحریم‌ها، تخریب‌ها و گاه سیاه‌نمایی برخی افراد و گروه‌ها در داخل کشور، مسیر توسعه خود را ادامه می‌دهد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر