بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سهمیه‌بندی سوخت دو نرخی شدن قیمت‌ سوخت را به دنبال دارد و دو نرخی نیز فساد ایجاد می‌کند، با این وجود باید برای جلوگیری از قاچاق سوخت فکری کرد چراکه سهمیه‌بندی کمتر شدن قاچاق سوخت را در پی دارد.
کد خبر : ۱۸۸۱۴۰

به گزارش بورس نیوز، حبیب‌الله کشت‌زر درخصوص اینکه سهمیه‌بندی سوخت برای کشور چه فواید و ضررهایی دارد، گفت: نمایندگان طرحی درخصوص سهمیه‌بندی سوخت ارائه کرده بودند که براساس این طرح به هر نفر روزانه یک لیتر بنزین اختصاص می‌یابد و براساس آن سامانه‌ای برای خرید و فروش بنزین ایجاد میشود اما به دلایلی با مخالفت کمیسیون انرژی رو به رو شد.

نماینده مردم بهبهان درخانه ملت با بیان اینکه این طرح از لحاظ اجرایی مشکلات عدیده‌ای داشته و سبب کاهش مصرف شود، افزود: این طرح سبب پیداش دلالان سوخت می‌شود چراکه مکانیزم صحیحی برای اجرای طرح وجود نداشت، در کنار آن نیز شاهد افزایش قیمت کالاها خواهیم بود چراکه کالا و خدمات خود را با افزایش قیمت سوخت وفق داده‌اند به همین دلیل با طرح سهمیه‌بندی سوخت به اتفاق آرا مخالفت شد.

وی با بیان اینکه مخالفت‌ها و موافقت‌ها با سهمیه‌بندی سوخت دلایل دیگری نیز دارد، اضافه کرد: سهمیه‌بندی سوخت دو نرخی شدن قیمت‌ سوخت را به دنبال دارد و دو نرخی نیز فساد ایجاد می‌کند، با این وجود باید برای جلوگیری از قاچاق سوخت فکری کرد چراکه سهمیه‌بندی کمتر شدن قاچاق سوخت را در پی دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری اینکه طبق آمارها روزانه 9 تا 12هزار لیتر بنزین به آن طرف مرزها قاچاق می‌شود، اظهار کرد: با توجه به آمار بالای قاچاق و مخالفت دولت و مجلس با سهمیه‌بندی سوخت باید راه دیگری برای جلوگیری از قاچاق پیدا کرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پی نشست روز گذشته مجلس شورای اسلامی؛

باید فکری به حال مسئله بنزین کرد

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش گفت:

تولید میانگین روزانه 76میلیون لیتر بنزین یورو

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

بنزین گران نمی شود

ارسال نظر