بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در گذشته از منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه پالایشگاه‌های بخش خصوصی ازجمله فاز 9 و 10 و 12 و 17 پالایشگاه پارس جنوبی به خوبی استفاده شده است، در دوران تحریم نیز می‌توان باوجود کمبود امکانات از طریق «فروش اوراق» و «برداشت از صندوق توسعه ملی»، میادین نفتی را گسترش داد.
کد خبر : ۱۸۸۱۶۲

گسترش میادین نفتی از طریق «فروش اوراق» و «برداشت از صندوق توسعه ملی»

به گزارش بورس نیوز، هدایت‌الله خادمی درخصوص کمیت و کیفیت استفاده از دارایی‌های صندوق توسعه ملی در توسعه صنعت نفت و گاز، گفت: در گذشته از منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه پالایشگاه‌های بخش خصوصی ازجمله فاز 9 و 10 و 12 و 17 پالایشگاه پارس جنوبی به خوبی استفاده شده است، در دوران تحریم نیز می‌توان باوجود کمبود امکانات از طریق «فروش اوراق» و «برداشت از صندوق توسعه ملی»، میادین نفتی را گسترش داد، البته می‌توان از نقدینگی سرگردان در جامعه نیز برای تحقق این مهم بهره‌برداری کرد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی به نقش صنعت نفت و گاز برای خروج از رکود تورمی اشاره کرد و ادامه داد: با ارائه تسهیلات ویژه به صنعت نفت و گاز و تزریق منابع صندوق توسعه ملی به این صنعت می‌توان به خروج از رکود تورمی امیدوار بود.

وی افزود: توسعه صنعت نفت و گاز امروز به توانمندی بخش خصوصی و همچنین منابع صندوق توسعه ملی نیازمند است، با سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین ایجاد جذابیت در قراردادهای نفتی می‌توان منافع سرشاری از صنعت نفت و گاز بدست آورد.

خادمی با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی نقش بسیار موثری در تامین مالی پروژه‌های صنعت نفت در چارچوب توانمندسازی شرکت‌های صنعتی و پیمانکاری خصوصی داخلی و نیز بهره‌گیری از توان مالی، فنی و تکنولوژی‌های شرکت‌های خارجی خواهد داشت، گفت: براساس اساسنامه صندوق توسعه ملی شرکت‌های خارجی سرمایه‌گذار با آورده 30 درصد به‌عنوان سرمایه می‌توانند از منابع مالی صندوق برای سرمایه‌گذاری برخوردار شوند که این سیاست نقش پررنگی در جلب و مشارکت سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران خواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: بخش نفت و گاز از بخش‌های سودآور اقتصادی ایران است که به دلیل ارزآوری بالا به راحتی می‌تواند تعهدات مالی وام‌های ارزی را ایفا کند و از این بابت کمترین ریسک متوجه منابع صندوق توسعه ملی خواهد بود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر