بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد؛

اهتمام بانک مرکزی به تقویت ارزش پول ملی

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که نرخ فعلی دلار به هیچ وجه قیمت ذاتی دلار نیست گفت: برای تعدیل نرخ دلار برنامه داریم و مطمئن باشید تمام تلاش خود را مصروف تقویت ارزش پول ملی خواهیم کرد.
کد خبر : ۱۸۸۲۳۰
به گزارش بورس نیوز، عبدالناصر همتی، رییس بانک مرکزی نوشت: امروز توفیق حضور در میان خیل عظیم مردم عزیز را پیدا کردم که به خاطر چهلمین سالگرد انقلاب به صحنه آمده بودند . دهها نفر از راهپیمایان، با دیدن حقیر، ابراز لطف کرده و موجبات توضیحات زیر را فراهم ساختند:

1. عموما نسبت به حقیر و عملکرد بانک مرکزی در این دوره سخت، ابراز محبت کرده و قدردان بودند. انصافا قوت قلبی بود جهت ادامه راه.

2. سوالی در ذهن برخی بود که درسته بانک مرکزی نمیخواهد قیمت دلار پایین بیاید؟ گفتم نعوذباله! مگر ممکنه؟ برای بانک مرکزی در کنار تقویت پول ملی، ثبات در بازار و ممانعت از نوسان نیز مهم است، ولی این بدان مفهوم نیست که از کاهش نرخ ممانعت کرده یا در پی افزایش آن باشیم.

3. تاکید داشتند که تلاش بیشتری برای کاهش نرخ دلار بشود. گفتم من هم معتقدم نرخ فعلی به هیچ وجه قیمت ذاتی دلار نیست و برای تعدیل آن برنامه داریم و مطمئن باشید تمام تلاش خود را مصروف تقویت ارزش پول ملی خواهیم کرد.

همتی
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس بانک مرکزی در جمع خبرنگاران؛

همتی: دوست نداریم وارد لیست سیاه شویم

با تصویب شورای پول و اعتبار صورت گرفت؛

ارزهای دولتی زیر ذره‌بین بانک مرکزی

ارسال نظر