بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
‏«زفکا» خوش‌بین از عرضه اولیه 20 درصدی سهام خود؛

سومین تولیدکننده شیر کشور در اندیشه حضوری پرقدرت در فرابورس است

چهل و هشتمین نشست خبری «یک دیدار یک عرضه» با محوریت معرفی مجموعه کشت و دامداری فکا با نماد « زفکا » در ‏فرابورس برگزار شد.‏
کد خبر : ۱۸۸۲۵۴

به گزارش خبرنگار بورس نیوز از این نشست، این مجموعه کشاورزی پنجمین عرضه اولیه از مجموعه‌های گروه زراعت خواهد بود. 20 درصد سهام این مجموعه کشاورزی و دامداری یعنی معادل 60 میلیون سهم در بازار دوم فرابورس در دامنه قیمتی 820 تا 830 تومان عرضه می‌شود.

جمشید جلیل نژاد مدیرعامل شرکت کشت و دامداری فکا در این نشست با اعلا این مطلب که مجموعه تحت مدیریت وی در رده‌بندی تولیدکنندگان شیر جزو سه شرکت اول ایران به‌حساب می‌آید، افزود: ما شرکتی دانش‌بنیان هستیم در اصفهان که به دلیل برخی مزیت‌ها مانند بی‌تأثیر بودن تحریم‌ها در تولید، تفاوت قیمت محصول در داخل و خارج و حمایت‌های دولتی مانند معافیت از مالیات، می‌توانیم حضور خوبی در بورس داشته باشیم.

وی به بازار رقابتی تولید شیر در کشور اشاره کرد و گفت: مجموعه فکا در برنامه‌ریزی‌های خود در فکر تولید روزانه 200 لیتر شیر تا آذرماه 98 است و این مهم می‌تواند در حضور ما در باازر رقابتی و تغییر رتبه ما در بین تولیدکنندگان شیر، مؤثر باشد.

جلیل نژاد تأکید کرد: در حال حاضر غله موردنیاز مجموعه از کشورهای آسیای میانه تأمین می‌شود که در ماه‌های  گذشته این روند واردات به دلیل مشکلات ارزی و تبادل مالی با مشکل روبه‌رو شد اما اخیراً توانستیم 120 هزار تن سفارش جدید را برای تأمین غله موردنیاز خود ثبت کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که رقابت در تولید شیر در داخل کشور به دلیل تعدد تولیدکننده بسیار زیاد است گفت: متأسفانه 5 ماه است که اجازه صادرات محصول به ما داده نمی‌شود و ما بازارهایی مانند عمان، افغانستان و ارمنستان را از دست دادیم البته اگر همین امروز صادرات آزاد شود توان ورود به این بازارها و حتی بازارهای بیشتر را خواهیم داشت زیرا سفارش و درخواست برای صادرات وجود دارد اما؛ مجوز داخلی برای این مهم نداریم.

مدیرعامل شرکت فکا تصریح کرد: از ابتدای دهه 79 بزرگ‌ترین شرکت تأمین‌کننده دام و تلیسه برای مجموعه‌های تازه تأسیس بودیم و این مهم را هم‌اکنون نیز در دستور کار خود داریم. شاید به همین دلیل باشد که بحث ممنوعیت صادرات بر روی سوددهی مجموعه تأثیر زیادی نگذاشته است زیرا ظرفیت داخلی خوبی برای حضور «فکا» وجود دارد.

وی از حضور برند «فکامیل» در عرصه تولید شیر خشک خبر داد و افزود: 17 درصد از یک مجموعه تولید شیر خشک را در دست داریم و به همین دلیل و با توجه به آزاد شدن صادرات این ماده غذایی، تولید و صادرات شیر خشک با برند فکامیل را در دستور کار خود قراردادیم.


            

اشتراک گذاری :
ارسال نظر