خبرخوان
پربیننده ترین عناوین
کد خبر: ۱۸۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
در اولین ماه زمستان صورت گرفت؛
از این تعداد شکایات، 19 هزار و 779 فقره (86 درصد) مربوط به کالا و3 هزارو 224 فقره (14درصد) مربوط به خدمات بوده است.

23 هزار فقره شکایت مردمی در دی ماه از صنوف

به گزارش بورس نیوز، از این تعداد شکایات، 19 هزار و 779 فقره (86 درصد) مربوط به کالا و3 هزارو 224 فقره (14درصد) مربوط به خدمات بوده است.

بیشترین شکایت‌های واصله در بخش کالا و خدمات به ترتیب مربوط به نان و میوه و سبزی و همچنین رستوران های غذاخوری و تعمیرگاه‌های خودروهای سبک است و گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت در صدرعناوین تخلف می‌باشد.

در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع 14097 فقره (61 درصد ) تلفنی ، 5676 فقره (درصد) حضوری و 3230 فقره (14درصد) کتبی بوده است.

از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد 7160 فقره(31درصد) متخلف و 8231 فقره (36 درصد) غیر متخلف شناخته شده اند و7612 فقره(33 درصد) تحت بررسی هستند.

همچنین از مجموع شکایات دریافتی طی دی ماه سال جاری، 67 درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و 33درصد بدلیل استعلامات حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی هستند.

از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند 471 فقره با برآورد ارزش 4 میلیارد و 27 میلیون و 210 هزار ریال در کارگروه‌های استانی رسیدگی و منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع ازتشکیل و ارجاع پرونده به ادارات کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.