بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:

وجود زمینه صادرات لبنیات در خوزستان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با افزایش تولید شیر از یک سو نیاز داخلی تامین می‌شود و از سوی دیگر زمینه صادرات لبنیات به کشورهای همسایه فراهم می‌شود.
کد خبر : ۱۸۸۳۰۴

وجود زمینه صادرات لبنیات در خوزستان

به گزارش بورس نیوز، علی ساری با اشاره به ظرفیت استان خوزستان در تولید لبنیات و صادرات محصولات، گفت: استان خوزستان ظرفیت مناسبی برای کشاورزی و دامپروری دارد و می‌تواند دستاوردهای بسیاری از جمله تولید لبنیات مورد نیاز داخلی و حتی صادرات نیز برای کشور به ارمغان آورد.

نماینده مردم اهواز، باوی در خانه ملت با بیان اینکه مناطق هموار و کوهستانی استان خوزستان می‌تواند در توسعه دامپروری نقش مهمی ایفا کند، افزود: متاسفانه انتقال آب در حوزه‌های بالادستی مشکلات بسیاری برای کشاورزی و دامپروری در این مناطق ایجاد کرده است که باید برای رفع این مشکل تدبیری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه محصولات لبنی استان خوزستان از استاندار و کیفیت بسیار خوبی برخوردار است، اظهار کرد: بارش زیاد در سال جاری تاثیرات مثبتی بر دامپروری دارد و می‌تواند بر میزان تولید شیر و محصولات لبنی اثرگذار باشد. با افزایش تولید شیر از یک سو نیاز داخلی تامین می‌شود و از سوی دیگر زمینه صادرات لبنیات به کشورهای همسایه فراهم می‌شود.

ساری تاکید کرد: استان خوزستان ظرفیت و توان بالایی در تولید و تأمین محصولات لبنی دارد و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی این عرصه سهم به سزایی در بازار تولید این محصولات دارند؛ در صورت توجه و حمایت از تولیدکنندگان محصولات دامی در استان خوزستان علاوه بر اشتغال آفرینی فرصت جذب سرمایه گذاری مناسب در این عرصه بیش از گذشته فراهم می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت استان خوزستان برای تولید لبنیات مستلزم سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: محصولات لبنیاتی تولید شده در این منطقه از نظر کیفیت در داخل و جهان جزو برندهای برتر محسوب می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه صادارت لبنیات به تجهیزات، نقدینگی و سرمایه‌گذاری نیاز دارد، تاکید کرد: بوروکراسی اداری یکی از موانع موجود در مسیر استفاده از ظرفیت استان خوزستان در حوزه لبنیات است که به سادگی نیز قابل حل نیست چراکه بوروکراسی در کشور ما نهادینه شده همین عامل باعث دلسردی سرمایه‌گذاران برا سرمایه گذاری در ایران می‌شود.

نماینده مردم اهواز، باوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بوروکراسی اداری بسیار باعث فرار سرمایه‌گذاران می‌شود، یادآور شد: راه‌انداری کارخانه‌های تولید محصول لبنیاتی می‌تواند اشتغازایی بسیاری برای خوزستان به همراه داشته باشد به همین دلیل باید از هر گونه سرمایه‌گذاری در کشور استقبال و حمایت شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛

شرکت‌های لبنیاتی زیربار اصلاح قیمت ها نمی روند

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

نظارت وزارت صمت بر عملکرد کارخانه ها

عضو کمیسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت:

به صرفه بودن صادرات دام زنده

ارسال نظر