بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت:

تشکیل هیات نظارت برای مشخص کردن تخلفات

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: درخصوص واردات کالاهای دارای مشابه داخلی کاملا جرم‌انگاری و حتی شعبه ویژه در قوه‌قضاییه ایجاد شده است، ضمن آنکه هیات نظارتی نیز برای مشخص کردن تخلفات در نظر گرفته شده است.
کد خبر : ۱۸۸۳۰۶

تشکیل هیات نظارت برای مشخص کردن تخلفات

به گزارش بورس نیوز، حمیدرضا فولادگر درخصوص اینکه «کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل 44 قانون اساسی مجلس» به مقوله تولیداتی در حوزه‌های مختلف همچون صنعت، کشاورزی، حمل‌ونقل، انرژی، معدن و... به صورت عام آن وارد و با دستگاه‌های اجرایی درخصوص عملکردشان جلسه گذاشته می‌شود، ضمن آنکه مسئله تولید ملی در دوره‌های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی اهمیت ویژه‌تری برای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گرفت و پیگیر آن هستیم.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت با بیان اینکه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس از ابتدای سال تولید ملی با وزاتخانه‌های نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، اقتصاد و امورداریی، بهداشت و درمان و ارتباطات و فناوری جلسات متعددی گذاشته است، ادامه داد: در کنار وظیفه نظارتی خود بر عملکرد این وزارتخانه‌ها در حوزه تولید داخلی، «طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» را نیز در دست داریم.

وی با بیان اینکه ادامه بررسی اصلاحیه این قانون در کمیسیون ویژه در ساعات فراغت از بررسی بودجه سال 98 ادامه خواهد داشت، افزود: در این اصلاحیه تعاریف شفاف شده و راه‌های دور زدن قانون بسته شده است چراکه اکنون با وجود داشتن این قانون کالاهایی که مشابه داخلی دارند، باز هم به کشور وارد می‌شوند.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل 44 قانون اساسی مجلس همچنین در ادامه توضیح داد: دستگاه‌های اجرایی می‌گویند؛ خودشان مستقیم اقدام به واردات نکرده‌اند بلکه شرکت‌های زیرمجموعه‌شان شامل شرکت‌های خصوصی یا پیمانی به این مسئله ورود داشته‌اند به همین دلیل برای بستن این روزنه وارداتی در قدم نخست دستگاه‌ها، شرکت‌ها، نهادهای دولتی و غیردولتی که به نحوی از دولت امکانات می‌گیرند مشمول این ممنوعیت وارداتی شدند و راه گریز بر آن‌ها بسته شده است.

فولادگر با اشاره به اینکه در گذشته شرکت‌ها فقط از وزارت صنایع و معادن مجوز ورود کالاهایی بدون مشابه داخلی را میگرفتند اما در قدم دوم این اصلاحیه مکانیزم واردات نیز اصلاح می‌شود، بدین معنا که «سامانه متمرکزی» طراحی شده است، اضافه کرد: براین اساس تمام دستگاه‌ها شامل دولتی، نهادهای عمومی، شرکت‌های دولتی و خصوصی نیازمندی ها و از طرف دیگر تولیدکنندگان توانمندی‌های خود را وارد سامانه می‌کنند لذا اگر برای یک نیاز تولید داخلی نبود می‌توانند آن را از خارج وارد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یادآوری اینکه این سامانه زیرنظر وزارت صمت اداره می‌شود، اظهار کرد: درخصوص واردات کالاهای دارای مشابه داخلی کاملا جرم‌انگاری و حتی شعبه ویژه در قوه‌قضاییه ایجاد شده است، ضمن آنکه هیات نظارتی نیز برای مشخص کردن تخلفات در نظر گرفته شده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس:

اقتصاد را نباید وابسته به توافقات بین‌المللی کنیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

ایجاد تقاضابرای پیشرفت در حوزه صنعت نفت

رئیس کمیسیون ویزه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی گفت:

کار کارشناسی ساختار جدید سهام عدالت

ارسال نظر