بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با ارائه تسهیلات ویژه به صنعت نفت و گاز و تزریق منابع صندوق توسعه ملی به این صنعت می‌توان به خروج از رکود تورمی امیدوار بود.
کد خبر : ۱۸۸۳۱۴

ارائه تسهیلات به صنعت نفت و گاز و خروج از رکود تورمی

به گزارش بورس نیوز، جلال میرزایی درخصوص کمیت و کیفیت استفاده از دارایی‌های صندوق توسعه ملی در توسعه صنعت نفت و گاز، گفت: اگرچه صندوق توسعه ملی با هدف کمک به بخش خصوصی ایجاد و در این راستا مجوزهای لازم برای آغاز فعالیت چند شرکت خصوصی در حوزه نفت و گاز گرفته شده است اما مشکلاتی همچون جذب تکنولوژی از خارج کشور و نابسامانی مدیریتی موجب عدم استفاده از ظرفیت‌های صندوق در حوزه نفت و گاز شده است.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در خانه ملت با بیان اینکه استفاده‌هایی که تاکنون از صندوق توسعه ملی شده است بیشتر ازسوی شرکت‌های نیمه دولتی بوده نه بخش خصوصی، ادامه داد: بخش خصوصی تلاش خود را برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نفت و گاز کرده است اما عملا نتوانسته گام محکمی بردارد.

وی افزود: برداشت و استفاده بخش خصوصی از صندوق توسعه ملی برای ایجاد زیرساخت‌های پتروشیمی و صنایع بالادستی و پایین‌دستی پالایشگاه‌ها چنگی به دل نمی‌زند.

وی اضافه کرد: طبق مصوبات مجلس و برنامه ششم توسعه باید برای سال آینده باید 34 درصد درآمد حاصل از فروش میعانات گازی و نفتی به صندوق توسعه ملی واریز شود اما با تمام کاستی‌های کنونی متاسفانه به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور، این میزان برای سال 98 به 20 درصد تقلیل یافته اما دولت 14 درصد باقی مانده را به صندوق بدهکار و به نوعی از آن قرض گرفته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است با ارائه تسهیلات ویژه به صنعت نفت و گاز و تزریق منابع صندوق توسعه ملی به این صنعت می‌توان به خروج از رکود تورمی امیدوار بود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

عرضه زمینی نفت و گاز در بورس

سرپرست معاونت تولید شرکت ملی نفت ایران مطرح کرد:

توجه شرکت ملی نفت برای تضمین تولید ایمن و پایدار

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت گفت:

تاکید تجاری‌سازی و ساخت اقلام پرمصرف صنعت نفت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

فرد خریدار اهلیت مدیریت پالایشگاه کرمانشاه را ندارد

ارسال نظر