بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کارشناس بازار سرمایه گفت: شاید میزان استقبال از سهام زفکا به اندازه عرضه‌های قبلی نباشد اما قطعا کل سهام عرضه شده این شرکت در روز اول به فروش می‌رسد.
کد خبر : ۱۸۸۳۲۱

به گزارش بورس نیوز، از ابتدای سال جاری تاکنون 11 شرکت برای نخستین بار سهام خودرا در فرابورس عرضه کرند و امروز شرکت کشت و دامداری فکا نیز بعنوان دوازدهمین شرکت 60 میلیون سهم از سهام خود را با دامنه قیمتی 8200 تا 8300 ریال را در بازار دوم فرابورس عرضه می‌کند که برخی از فعالان بازار معتقدند قیمت تعیین شده برای این سهم در محدوده نیمه جذاب قرار دارد.

در این خصوص یوسف پاشانژاد مدیرعامل کارگزاری رضوی در گفت‌وگو با بورس نیوز گفت: عرضه اولیه سهام شرکت‌ها همیشه مورد استقبال سهامداران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کدهای متقاضیان خرید به طور روزانه افزایش می یابد، افزود: شاید میزان استقبال از سهام زفکا به اندازه عرضه‌های قبلی نباشد اما قطعا کل سهام عرضه شده این شرکت در روز اول به فروش می‌رسد.

مدیرعامل کارگزاری رضوی با اشاره به اینکه روش های نوین درعرضه اولیه سهم ها موجب می‌شود که تعداد کمی از سهام به اشخاص برسد، ادامه داد: با به کارگیری این روش‌ها مناسب‌ترین قیمت برای سهم‌ها تعیین می‌شود به همین دلیل متقاضیان زیادی ازعرضه‌های اولیه استقبال می‌کنند.

وی افزود: حجم و قیمت عرضه سهام زفکا زیاد نیست به همین دلیل تغییری را در بازار ایجاد نخواهد کرد.

پاشانژاد با اشاره به اینکه در سال جاری بازار سرمایه شرایط خوبی را پشت سر گذاشت و این عرضه ها باید در موقعیت بهتری انجام می شد، ادامه داد: باتوجه به اینکه در مرداد و شهریورماه سال جاری بازار سرمایه شرایط مطلوبی را تجربه کرد سهام این شرکت ها باید در این برهه زمانی وارد بازار می شد.

وی بابیان اینکه شرکت های عرضه کننده سهام بخشی از منابع خودرا از بازار خارج می کنند، افزود: اگر این عرضه ها در شرایط بهتری انجام می شد خروج نقدینگی آسیب کمتری را برای بازار به همراه داشت.

پاشانژادمدیرعامل کارگزاری رضوی با بیان اینکه روش های عرضه اولیه سهام و سهمیه بندی موجب شده که در سال های اخیر متقاضیان خرید عرضه های اولیه بخشی از منافع را از بازار خارج کنند، گفت: این امر موجبات افزایش تعداد کدهای معاملاتی را فراهم کرده اما از سویی دیگر بخشی از سود عرضه اولیه از بازار خارج می شود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
Pakistan
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
لطفاً ترتیبی اتخاذ شود که میزان فروش سهام بعد از عرضه روز اول در روزهای بعد نیز به جای 10000 سهم تعداد محدودی در حدود تعداد روز اول به هر سهامدار تعلق بگیرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲
ان شالله در سال اتی که پیش رو داریم باز فرصتی داده شود بتوانیم خرید داشته باشیم از طرف شرکت با تشکر از مدیر عامل محترم