بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت باید برای ثبات قیمت‌ لوازم خانگی تدبیری بیاندیشد

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از افزایش قیمت لوازم خانگی، گفت: دولت باید برای ثبات قیمت‌ها تدبیری بیاندیشد؛ از یک سو ارز موردنیاز برای تامین مواد اولیه تولید لوازم خانگی داخلی را تامین کند و از سوی دیگر تسهیلات با نرخ سود پایین برای افزایش تولیدات داخلی به تولیدکنندگان پرداخت کند.
کد خبر : ۱۸۸۳۳۹

دولت باید برای ثبات قیمت‌ لوازم خانگی تدبیری بیاندیشد

به گزارش بورس نیوز، سیدجواد حسینی کیا با انتقاد از افزایش قیمت لوازم خانگی، گفت: دولت باید برای ثبات قیمت‌ها تدبیری بیاندیشد؛ از یک سو ارز موردنیاز برای تامین مواد اولیه تولید لوازم خانگی داخلی را تامین کند و از سوی دیگر تسهیلات با نرخ سود پایین برای افزایش تولیدات داخلی به تولیدکنندگان پرداخت کند.

نماینده مردم سنقر در خانه ملت با بیان این که با نظارت بر بازار تا حدود زیادی می‌توان از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرد، افزود: عدم نظارت درست بر بازار باعث شده علاوه بر اینکه تسهیلات به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود، کالای تولیدی با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده نرسد و سوداگران از این فرصت سوءاستفاده کنند.

وی اظهار کرد: از آنجایی که ارز در ماه‌های اخیر به ثبات نسبی رسیده قیمت کالاها از جمله لوازم خانگی نیز باید ثابت شود سپس قیمت این کالاها روند نزولی را در پیش گیرد. در حال حاضر که علیرغم کاهش نرخ ارز قیمت لوازم خانگی کم نشده، مشخص است که ارتباطی میان نرخ ارز و قیمت لوازم خانگی وجود ندارد و عده‌ای با ایجاد مافیا به دنبال نارضایتی مردم هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در این شرایط سازمان‌های مسئول باید به موضوع ورود کرده و با متخلفان برخورد کنند، خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان بازرسی و تعزیرات باید همواره بر قیمت کالا در بازار نظارت داشته باشند.

حسینی کیا بیان کرد: اگرچه بخشی از مواد اولیه تولید لوازم خانگی، از داخل تامین می‌شود اما بخش دیگر آن وارداتی است و قیمت آنها با نوسانات ارزی تغییر می‌کند بنابراین دولت باید با نظارت بر بازار، قیمت لوازم خانگی تولید داخل را متناسب با ارزبری به ثبات می‌رساند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه باید سامانه از تولید تا مصرف کالا راه‌اندازی شود، تاکید کرد: در صورتی که این سامانه ایجاد شود کالا در تمامی مراحل از جمله تولید، عرضه، مصرف و... رصد می‌شود و افزایش قیمتی اتفاق نمی‌افتد.

وی با اشاره به مزیت راه‌اندازی سامانه تولید تا توزیع کالا، ادامه داد: با راه‌اندازی این سیستم می توان نیاز و ظرفیت کشور برای واردات و صادرات محصولات را تعیین کرد همچنین مشخص می‌شود کدام منطقه به چه کالایی نیاز دارد و باید ممنوعیت صادرات کالا برای کدام کالاها اعمال شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورت نظارت بر بازار، قیمت لوازم خانگی به میزانی که غیراستاندارد افزایش قیمت داشته است کم می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی خبر داد؛

تسهیل امور بخش معدن با بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی

فعال صنعت لوازم‌خانگی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

آب پاکی صنعت لوازم خانگی بر جیب مشتریان / منتظر کاهش قیمت‌ها نباشید

مدیرعامل فولاد آلیاژی یزد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

دلار ۱۵ هزار تومانی منطقی نیست/ ممنوعیت واردات، علت عطش تقاضا

یک فعال صنعت لوازم خانگی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بستن سد بر واردات و فرصت طلایی لوازم‌خانگی/ افزایش درجه هزینه‌های تولید داخلی‌ها

ارسال نظر