بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
تکذیب یک شایعه در گفتگو با بورس نیوز:

افق کوروش ایرانی می‌ماند

رئیس هیات مدیره شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش گفت: قرار نیست پس از بورسی شدن، سهام خود را به خارجی‌ها ‏بفروشیم و این سهام همیشه ایرانی می‌ماند.‏
کد خبر : ۱۸۸۴۶۹

علی ابراهیمی رئیس هیات مدیره افق کوروش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بورس نیوز در مورد حضور سایر برندهای مجموعه گلرنگ در بورس گفت: پاکشو قبلاً عرضه‌شده و سایر شرکت های مجموعه گلرنگ نیز در مرحله پذیرش هستند و پس از آماده شدن شرایط، عرضه آنها نیز رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: ما فعلا در حقیقت در حال بررسی و ارزیابی هستیم. ما از سال 88 کار را شروع کردیم و از سال 92 به آن مدلی رسیدیم  که ما را به‌سوی آن چیزی که امروز می بینید سوق داد. بعد از 4 سال فعالیت از 92 به بعد شاهد یک جهش بودیم.

ابراهیمی در مورد واگذاری افق کوروش به یک مجموعه از کشور ترکیه نیز گفت: اینکه ما بخواهیم این فروشگاه را برداریم و به یک شرکت دیگر بفروشیم را رد می‌کنم.

وی افزود: البته در دو، سه سال گذشته درخواست‌هایی برای همکاری از شرکت‌های اروپایی و منطقه‌ای داشتیم و اینها را بررسی کرده‌ایم اما؛ فعلا در حقیقت برنامه برای عرضه کنترلی سهام وجود ندارد و  کنترل سهام در اختیار مجموعه خواهد بود.

رئیس هیات مدیره افق کوروش تصریح کرد: ما همیشه برنامه‌های منطقه ایی را بررسی می‌کنیم و بعد از بررسی و جمع‌بندی اگر توانستیم که اتفاق خوبی مثل افق کوروش را در جای دیگر رقم بزنیم، خیلی هم خوب خواهد بود و ما همیشه دنبال توسعه هستیم.

وی در مورد حضور در عراق اظهار داشت: ما در حال بررسی هستیم تا در نقاط دیگر نیز افق کوروش را دایر کنیم اما؛ هم‌اکنون افق کوروش در کشورهای دیگر فعالیت ندارد.

ابراهیمی ضمن تکذیب مجدد فروش سهام افق کوروش به خارجی‌ها گفت: قرار ما این نیست که سهام خود را به ترک‌ها یا سایر شرکت‌های خارجی متقاضی بفروشیم و این شایعه از پایه بی اساس است.

لازم به ذکر است، امروز بیش از 380 هزار کد معاملاتی به ازای هر نفر 132 سهم به قیمت هر سهم 1695 تومان توسط متقاضیان خریداری شد که براین اساس می توان گفت قیمت مجموع سهام خریداری شده شرکت افق کوروش در اولین روز عرضه 223 هزار و 816 سهم است.


گزارش از محمد علی رفیعی


 


اشتراک گذاری :
ارسال نظر