بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

مدیریت پالایشگاه ها توسط بخش خصوصی نیازمند تخصیص امکانات بیشتر

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: برای اثبات توانایی بخش خصوصی باید امکاناتی برابر در اختیار این دو بخش قرار گیرد که در صورت ایجاد شرایط یکسان قطعا بخش خصوصی توانایی لازم برای خرید و مدیریت پالایشگاه ها را دارد.
کد خبر : ۱۸۸۴۷۳


به گزارش بورس نیوز، در سال ۱۳۹۰ خبر واگذاری پالایشگاه‌های کشور به بخش خصوصی در رسانه‌ها منتشر و اعلام شد که باید هفت پالایشگاه از ۹ پالایشگاه موجود به بخش خصوصی واگذار شوند براین اساس موجب شد که ۶۶ درصد از سهام این پالایشگاه که ظرفیت تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین یورو چهار، ۱۲ میلیون لیتر نفت گاز، چهار میلیون لیتر نفت کوره، سه هزار و ۲۰۰ متر مکعب گاز مایع، ۸۰۰ متر مربع پروپیلین، ۴۰۰ تن گوگرد و چهار میلیون لیتر سوخت هواپیمارا دارد به سهام عدالت، ۲۰ درصد دولت و 14 درصد نیز به بخش خصوصی تخصیص یابد اما از همان زمان برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مخالفت خود را با اجرای این طرح به بهانه عدم توانایی بخش خصوصی برای اداره این پالایشگاه ها مطرح کردند.


در این خصوص فرهاد فزونی عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران به بورس‌نیوز گفت: توان بخش خصوصی در زمینه فعالیت پالایشگاه ها بیشتر از بخش دولتی است.

وی با بیان اینکه توانایی بخش خصوصی باید نسبت به بخش دولتی مورد ارزیابی قرار گیرد، افزود: مقایسه عملکرد فعلی این دوبخش نشان می دهد که بخش خصوصی در زمینه های مختلف موفق‌تر بوده و تاکنون بخش دولتی بودجه مملکت را صرف اقدامات بیهوده کرده است.

فزونی با اشاره به اینکه اگر امکانات به میزان برابر در اختیار این دوبخش قرار گیرد قطعا بخش خصوصی به نتیجه بهتری دست خواهد یافت، ادامه داد: بعنوان مثال بخش دولتی با شرایط بهتر و آسان تری می تواند در کوتاه ترین زمان وام دریافت کند اما فعالین بخش خصوصی برای دریافت وام با پیچیدگی های بیشتری در زمینه تامین وثیقه مواجه خواهند بود.

وی با تاکید براینکه شرایط دریافت وام برای فعالین بخش خصوصی سخت تر است، افزود: دریافت وام با شرایط بهتر نشان دهنده توانایی بیشتر بخش دولتی نخواهد بود واین امر نتیجه ای جز افزایش میزان بدهی دولت را در پی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: برای اثبات توانایی بخش خصوصی باید امکاناتی برابر در اختیار این دو بخش قرار گیرد که در صورت ایجاد شرایط یکسان قطعا بخش خصوصی توانایی لازم برای خرید و مدیریت پالایشگاه ها را دارد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس:

جانمایی فرودگاه یاسوج به هیچ وجه درست و کارشناسی نبود

تولید بنزین 36 میلیون لیتر در روز بیشتر می‌شود؛

«شستا» در سنگر نخست خودکفایی بنزین

ارسال نظر