بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
مدیر طرح موزه‎های صنعت نفت گفت: ایجاد موزه‌های صنعت نفت در جنوب کشور به عنوان خاستگاه کشف نفت در خاورمیانه از اصلی‌ترین اهداف این طرح به شمار می‌رود.
کد خبر : ۱۸۸۴۸۳

به گزارش بورس نیوز، اکبر نعمتالهی، مدیر طرح موزههای صنعت نفت در نشست با احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ضمن تاکید بر تقویت و گسترش همکاری‌ها به منظور راه‌اندازی و تکمیل موزه‌های صنعت نفت در جنوب کشور، شکل‌گیری موزه‌های صنعت نفت از دولت اصلاحات تاکنون را پر فراز و نشیب عنوان کرد و گفت: ایجاد موزه‌های صنعت نفت در جنوب کشور به عنوان خاستگاه کشف نفت در خاورمیانه از اصلی‌ترین اهداف این طرح به شمار می‌رود و همزمان طرح موزه‌های صنعت نفت در استان‌های تهران، کرمان، کرمانشاه و مشهد مقدس دنبال می‌شود.

وی همچنین به اقدامهای انجام شده در اجرای طرح موزه‌های صنعت نفت و بهره‌برداری رسمی از دو موزه بنزین خانه و کارآموزان صنعت نفت در آبادان اشاره کرد و گفت: امید می‌رود با حمایت مدیران عالی‌رتبه، داشته‌های این صنعت در قالب موزه‌های نفت نسل به نسل منتقل شود و به دوام و قوام آن کمک کند.

در ادامه مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز به جایگاه مهم موزه‌های صنعت نفت برای تبیین تاریخ پرآوازه این صنعت از نخستین روزهای کشف طلای سیاه در مسجد سلیمان تا به امروز اشاره و بر آمادگی این شرکت برای تقویت و گسترش همکاری‌ها به منظور به بار نشستن فعالیت موزه‌های صنعت نفت در مناطق نفتخیز جنوب تاکید کرد.

محمدی با اشاره به اهمیت تبیین نقش صنعت نفت در حیات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم افزود: ماده اولیه همه وسایل ساخت دست بشر از نفت تشکیل شده است، بنابراین لازم است تا با شناساندن بیشتر آن به آحاد جامعه، نقش و جایگاه حائز اهمیت نفت در فرهنگ مردم نهادینه شود.

وی کشف نخستین چاه نفت خاورمیانه در منطقه مسجد سلیمان را نشانه آغاز توسعه جهانی صنعت نفت از کشور ایران خواند و تاکید کرد: بسیاری از متخصصان خارجی این صنعت، نخستین فعالیت‌های کاری خود را از مسجد سلیمان آغاز کرده‌اند، همچنین به دلیل منافع مشترکی که هفت خواهران در کشور داشتند، نخستین قراردادهای بالادستی صنعت نفت نیز در این شهر پایه‌ریزی و بعدها تکمیل شد.

محمدی ضمن اشاره به تهیه گزارش همه مستغلات، املاک و اماکن قدیمی در پهنه مناطق نفتخیز جنوب گفت: در این زمینه بایستی با تدوین نقشه راهی معین، گام‌های موثرتری در حفظ گنجینه‌های این صنعت برداشته شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سوی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت انجام شد؛

دستورالعمل تکمیلی جبران آثار افزایش قیمت ارز در صنعت نفت

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مطرح کرد:

ظرفیت بالای خوزستان در ایجاد کسب و کار

سرپرست معاونت تولید شرکت ملی نفت ایران مطرح کرد:

توجه شرکت ملی نفت برای تضمین تولید ایمن و پایدار

در پی نشست روز گذشته مجلس شورای اسلامی؛

باید فکری به حال مسئله بنزین کرد

ارسال نظر