بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به مسیری که سپرده‌ها باید از ابتدای اسفندماه طی کند و اینکه آیا دو راهی سرمایه‌گذاری شکل می‌گیرد یا خیر.
کد خبر : ۱۸۸۴۹۵
به گزارش بورس‌نیوز، شاید افق‌ جدیدی در بورس شکل بگیرد زیرا امروز صنعت جدیدی به حوزه سرمایه‌گذاری وارد شد که نمونه مشابه نداشت، البته این افق جدیدی که مدنظر بوده بخاطر عدم وابستگی این شرکت به مسائل اقتصاد کلان و سیاسی بوده زیرا صنعت خرده‌فروشی جزو زنجیره‌نهایی صنایع بوده و چندان تحت تاثیر مواداولیه و تولید نیست.
اتفاق دیگری که در این عرضه رقم زده شد شکستن رکوردی بود که لوتوس پس از مدت‌ها به نام خود در اوایل بهمن‌ماه ثبت کرده بوده اما اینبار افق‌کوروش رکورد لوتوس را در قفسه‌های خود گذاشت تا به تنهایی رکورددار عرضه‌اولیه باشد.

انگشت بدهانی دیگر از خودروسازان 
چک سفید برای تمام اقتصادیون معنای مختلفی داشته و اگر سخن از چک سفید یا البته دسته‌چک شود، نام خودرویی‌ها به زبان می‌افتد؛ داستان 5درصد زیر قیمت بازار یعنی دادن چک سفید به خودروسازان. 
صنعت شگرف خودرویی تحت هدایت مافیا و البته خواب نهادهای ناظر هر روز فتیله قیمت‌ها در بازار را بالا می‌کشد و از طرف دیگر قانون 5درصد زیر قیمت را در دست دیگر گرفته و به مسلخ‌گاه اسماعیل می‌روند.
تعرفه واردات و هزینه سرسام آور گمرک و دلار 12000 نیز قدرت هر گونه رقابت را از خودروهای خارجی سلب کرده .مشتری نگون بخت هیچ چاره ای جز تسلیم در برابر قیمت خودرو ساز ندارد.

سپرده‌هایی با بوی سرمایه‌ای پوچ!
حدود 200هزار میلیارد سپرده بانکی که سال قبل با نرخ 20درصد تمدید شد دهه اول اسفند آزاد می‌شود. این سپرده باید مجدد با قرار داد 15 درصد تمدید شود یا اینکه وارد بازار شود . یکی ازگزینه هایی که بخشی از این نقدینگی میتواند انتخاب کند، بورس بوده زیرا تنها این بازار است که در بین دیگر بازارها و حتی بازارهای موازی، جذابیت بیشتری را داشته اما در این شرایط اگر جو بازار مثبت شود و بازار روند سیر صعودی بگیرد احتمال ورود نقدینگی بیشتری به بازار سرمایه وجود دارد اما مشکل بزرگ آن است که دولت به هیچ وجه دوست ندارد نقدینگی از شبکه بانکی بیرون کشیده شود . چون سیستم بانکی در حال حاضر به اندازه کافی فشل و سست هست و پایان سال نیاز شدید به نقدینگی هم وجود دارد پس تنها راه چاره جلوگیری از رشد بورس در این مقطع است. 
علت اینکه طی یک هفته اخیر عرضه های سنگین حقوقی در صعود‌ها و زمین‌گیر کردن نمادهای مستعد دقیقا همین دلیل بوده و نمونه عرضه سنگین وپترو روز چهارشنبه هفته قبل و رنج منفی زدن حقوقی در شبندر و بسیاری در نمادهای دیگر جای هیچ گونه شبهه‌ای باقی نگذاشته که این نزول فرسایشی و دخالت در روند بازار کاملا عمدی و بلکه دستوری است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
سلام
بورس جذابیتی نداردتاسپرده های بانکی رابسمت خودبکشاند.
امسال اوایل فروردین پرایدنو20میلیون تومان بودالان دربازارازادبالای 40میلیون تومان قیمتگذاری شده سیاستگزاران اقتصاداعصاب بازار را بهم ریخته اند .
الان مادربزرگهاهم میدانندکه نگهداری پول هیچ ارزشی را ایجادنمیکندبلکه خریدکادو برای روزمبادا ونگهداری انست که ارزشمنداست .
این چه منطقی است که یک شبه 100%قیمت حاملهای انرژی پتروشیمیها افزایش پیدا میکند ؟؟!!!
شماازطرفی نظام سلامت را ایرانیان را علم میکنید ازطرف دیگرچپ و راست قیمتها رابالا میبرید .
فرعون باشما چه فرقی داشت؟
مگرنباید قیمت گذاری از نقطه صفرشروع شود وعوامل دیگردخیل درتولید( نه سیاست پولی دستوری )+حداکثر4% ارزش افزوده به بازارعرضه شود؟
کشیدن مردم به کنج دیوارو مجبورکردن انها به پذیرش سیاست تورمی پولی دربورس ودرکنار آن یک گزارش تعدیل منفی که نشد اقتصاد پویا !!!
پس مردم در تصمیم گیری شما چه جایگاهی دارند ؟.
رئیس کل بانک مرکزی الان کجاست که بازار ارز و سکه را ثابت نگهدارد ؟
اینکه چند نفرعشقشان کشیده بهردلیل (به بهانه شب عید و دادن عیدی )ازبازارسرمایه بسمت ارز و سکه روی بیاورند مردم باید تاوان انرا بپردازند؟
ازخدا بترسید .(خانمانسوز بود اتش اهی گاهی ناله ای میشکند پشت سپاهی گاهی .)