بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به خبرهایی از بازار تا شکسته شدن رکورد افزایش سرمایه‌ها از تجدید ارزیابی.
کد خبر : ۱۸۸۶۰۰
به گزارش بورس‌نیوز، خبرهایی از برجام رسیده که اگر سال 2020 دموکرات‌ها بالا بیایند، این حزب برجام را تصویب کرده و خوشبحال اقتصاد ایران می‌شود، والا در این دو سال اگر نان و کشک هم سق بزنیم هم دیگر به برجام نمی‌رسیم چه برسد به گوشت و مرغ؛ نباید باردیگر روی دیواری خشتی کج، آجر چیده شود زیرا دوستداران واردات و افراد غش کرده به غرب که پرچم لیبرال اقتصادی و نئوکینز را برافراشته‌اند از امروز می‌گویند که باید جلوی همه امور اقتصادی تابلوی ایست گذاشت چراکه دموکرات‌ها، در کوچه‌پس‌کوچه‌های کاخ سفید به برجام آری گفتند. یادگاری نوشتن این دوستان بر ستون‌های این کاخ دیگر خیلی بیش از اندازه شده است.

خبرهایی از بازار

بانکی‌ها مخصوصا تجارت و ملت با حرکات حقیقی‌ها مواجه شده و روند مثبتی را تجربه کردند و کماکان خبرهایی که طی یک ماه گذشته به گوش می‌رسید حاشیه مانور این بانک‌ها شده است.

فلزی‌ها در غیاب نماد «فولاد» تقاضای خوبی را برای محصولات به ثبت رساند و شمش «فخوز» نیز تحت تاثیر بورس شانگهای قرار گرفته و تقاضای بالایی را طی معاملات امروز به خود دیده البته خبرها حاکی از آن بوده که گویا صادراتی که آفریقا و خاوردور را در بر گرفته توانسته اتفاقات مثبتی را برای این شرکت رقم بزند که البته حقوقی‌ها نسبت به خرید کم کاری نکردند.

در نمادهای پالایشی نیز می‌توان اینگونه گفت که «شپنا» اصلی‌ترین نماد گروه بوده اما تک سهم‌های محبوب بازار پایه که «شپلی» از جمله آن است در انتظار گزارش توجیحی افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی‌ها با معاملات پرحجمی مواجه است.

البته گروه‌های کوچک و موردتوجه نوسان‌گیران را نمی‌توان نادیده گرفت و امروز بازار شاهد رنج‌کشی از منفی به مثبت در نماد «ثمسکن» بود و وضعیت «سخزر» و «سشرق» نیز چندان بد نبود.

تازه واردها به بازارسرمایه نیز امروز شاهد آن بودند که قهر کنندگان دیروز در صف خرید قرار گرفتند و عمده خریدها توسط این افراد حقوقی انجام شد.

رکورد افزایش سرمایه‌ها از تجدید ارزیابی شکست

گروه سدید بیش از ۵٨٠٠ درصد افزایش سرمایه را عنوان کرد و هیأت مدیره این گروه صنعتی این افزایش سرمایه را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را به تصویب رساند.

ناز دلار سکه را خرید

امروز در بازار دلار به ۱۳۲۰۰ تومان رسید و حالا از سکه جلوتر زده اما سکه ۴ میلیون و ۴۵۰ هزارتومانی با دلار ۱۳۱۲۰ تومان قیمت خورده و بنظر می رسد چنین سبقت شتاب زده‌ای حاصل جوگیری باشد و احتمالا دلار یک استراحت کوتاه مدتی داشته باشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر