بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
مجمع فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه اصفهان در مورخ 1397/11/27 با هدف تصویب افزایش سرمایه شرکت برگزار شد.
کد خبر : ۱۸۸۶۰۸

به گزارش بورس نیوز، مجمع فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه اصفهان در روز شنبه مورخ 1397/11/27 و با حضور سهامداران حقیقی و نمایندگان سهامداران حقوقی شرکت، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، نماینده سازمان بورس اوراق بهادار تهران باهدف تصویب افزایش سرمایه شرکت از 75.000 به 130.000 میلیارد ریال در محل سالن نگین نقش جهان برگزار شد. در این جلسه که با حضور اکثریت 75 درصدی سهامداران رسمیت یافت، در ابتدا اعضای هیئت‌رئیسه توسط حاضرین انتخاب شدند.


عظیمیان، مدیرعامل شرکت به‌عنوان رئیس جلسه، خانم سیفی، نماینده سازمان خصوصی­‌سازی و آقای مولوی، نماینده سازمان ایمیدرو به‌عنوان ناظر و آقای جوانبخت، سرپرست معاونت اقتصادی و مالی شرکت به‌عنوان دبیر جلسه انتخاب شدند.

در ادامه عظیمیان با ارائه گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت توضیحات کاملی در خصوص روند افزایش سرمایه شرکت طی سال­های گذشته و همچنین منابع و مصارف عمده سرمایه‌ای شرکت بیان کرد. سرمايه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در زمان پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران در اسفندماه 1385 مبلغ 15،800 میلیارد ریال بود و پس‌ازآن طي چهار مرحله به مبلغ 75،000 میلیارد ريال افزايش يافت.

میزان افزایش سرمایه جدید 55،000 میلیارد ریال است که سرمایه شرکت را به 130،000 میلیارد ریال افزایش خواهد داد. با این میزان افزایش سرمایه، شرکت فولاد مبارکه در میان شرکت­های بزرگ پذیرفته‌شده در بورس در جایگاه اول قرار خواهد گرفت.

کل مبلغ افزایش سرمایه در حال انجام از محل سود انباشته شرکت تأمین خواهد شد. همچنین افزایش سرمایه تا مبلغ تعیین‌شده در چهار حوزه عمده سرمایه­گذاری خواهد شد.

نمودار زیر سهم حوزه­‌های مختلف مصارف عمده افزایش سرمایه را نشان می‌­دهد:


افزایش 73 درصدی سرمایه، فرصت‌های مناسبی برای فولاد مبارکه فراهم خواهد کرد که شرکت با بهره‌گیری مناسب از این فرصت‌ها می‌تواند در جهت دستیابی به اهداف استراتژیک و همچنین تحقق مأموریت و رسالت خود گام‌های مهمی روبه‌جلو بردارد. برخی از بهترین فرصت‌هایی که افزایش سرمایه در اختیار شرکت فولاد مبارکه قرار می‌دهد عبارتند از:

استفاده از معافیت مالیاتی به میزان 475 میلیارد تومان. این میزان معافیت مالیاتی درنهایت می‌تواند منجر به افزایش 63 ریالی سود به ازای هر سهم شود که سود مناسب و قابل‌توجهی برای سهامداران محترم شرکت به همراه خواهد داشت.

جذاب شدن قیمت سهام پس از افزایش سرمایه

تسریع در فرایند ثبت افزایش سرمایه و صدور برگه‌های جدید سهام

تأمین منابع مالی طرح‌های توسعه در دست تکمیل از محل سود انباشته

پس از ارائه گزارش توجیهی توسط آقای مهندس عظیمیان و قرائت گزارش بازرس قانونی شرکت، پیشنهاد افزایش سرمایه مذکور درنهایت با اکثریت آرای حاضرین در جلسه افزایش سرمایه شرکت از 75.000 به 130.000 میلیارد ریال به تصویب رسید و مقرر گردید مراحل پایانی ثبت افزایش سرمایه و صدور اوراق جدید سهام تا پایان اسفندماه سال جاری اجرایی گردد.

در ادامه، جلسه مجمع عادی به‌صورت فوق‌العاده شرکت نیز باهدف افزایش سقف کمک‌های بلاعوض شرکت از 100 میلیارد ریال به 150 میلیارد ریال تشکیل شد. عظیمیان در این جلسه نیز با ارائه گزارشی از عملکرد گذشته شرکت درزمینه مسئولیت‌‎های اجتماعی و اشاره به نقش و وظیفه برجسته فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی کشور در این حوزه بر لزوم گسترش حیطه عملکرد شرکت در این حوزه تأکید نمود. این پیشنهاد نیز درنهایت با اکثریت آرای حاضرین در جلسه به تصویب رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیئت مدیره انجمن فولاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

جهش ۵ هزار درصدی حجم تولید فولاد در ۴۰ سال/ نباید فولاد درگیر چالش صادراتی شود

کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

عدم اطمینان به جریان های نقدی آتی/ بازار به گزارش‌ها روی خوش نشان نداد

بررسی و مقایسه آمار این فولادساز اصفهانی در دی‌ماه؛

درآمدهای عملیاتی سقف 20هزار میلیارد ریال را زد/ رشد 10 الی 25درصدی نرخ محصولات

معاون سیاست‌گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

فولاد پیشرو در اقتصاد کشور / دانش بینان ها نیاز صنعت فولاد را تأمین می‌کنند

ارسال نظر