بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
وضعیت نامطلوب فروش این شرکت در سال 1397؛

رشد سودآوری «غدام» به لطف درآمدهای غیرعملیاتی، رقم خورد

بخش مهمی از سود خالص کسب شده شرکت در سال جاری مربوط به فروش سهام شرکت اشراق بوده است که منجر به کسب سود خالص 147 میلیارد ریالی شده است.
کد خبر : ۱۸۸۶۱۰

رشد سودآوری غدام به لطف درآمدهای غیرعملیاتیوضعیت نامطلوب فروش شرکت در سال 1397

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس صورت‌های مالی دوره 12 ماهه حسابرسی نشده منتهی به پایان آذر ماه سال جاری، شرکت خوراک دام پارس مبلغ 115 میلیارد ریال و 863 میلیون ریال سود خالص محقق کرده است که نسبت به سال گذشته، رشد قابل ملاحظه 156 برابری داشته است.

با این حال، بخش مهمی از سود خالص کسب شده شرکت در سال جاری مربوط به فروش سهام شرکت اشراق بوده است که منجر به کسب سود خالص 147 میلیارد ریالی شده است و بر همین اساس، می‌توان مشاهده کرد که عمکلرد عملیاتی شرکت منجر به تحقق زیان شده است. بر اساس صورت‌های مالی افشا شده، این شرکت در سال گذشته مبلغ 24 میلیارد ریال زیان عملیاتی محقق کرده است.

رشد سودآوری غدام به لطف درآمدهای غیرعملیاتیوضعیت نامطلوب فروش شرکت در سال 1397

مقادیر فروش شرکت نسبت به سال گذشته، افت 15 درصدی مقدار و رشد 33 درصدی نرخ‌ها را تجربه کرده اند. محصول اصلی شرکت، دان مرغ گوشتی است. با این حال، کاهش مقادیر فروش و کاهش حاشیه سودناخالص شرکت، منجر به تحقق زیان عملیاتی در سال گذشته شده است که در صورت ادامه این روند، در سال جاری نیز شاهد ادامه روند زیان عملیاتی شرکت خواهیم بود. همچنین، سود غیرعملیاتی محقق شده در سال جاری، در سال آینده قابلیت تحقق نخواهد داشت و این موضوعی است که سهامداران می‌بایست مدنظر داشته باشند.

همچنین لازم به ذکر است که مشتری اصلی شرکت، شرکت‌های زیرمجموعه گروه سرمایه‌گذاری کوثر است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر