بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به شطرنجی بازی اهالی ساختمان میرداماد و کارتن‌سازی که در پی صندلی می‌گردند تا سر تعظیم پژو و آوردن پیشکش به محضر خودرویی‌ها.
کد خبر : ۱۸۸۶۵۷

بشکن میوه‌فروش با تجدید ارزیابی‌ها/ پژو تسلیم شد

به گزارش بورس‌نیوز، افزایش سرمایه برای سهامداران به شیرینی قند و عسل است اما در برخی مواقع که اتفاقاً جزو تلخ‌ترین شیرینی‌های بازار بوده، موضوع قیمت‌گذاری کارشناسان بر دارایی‌های شرکت‌ها بوده که اصلاً جاده سبز و شفاف را به سنگلاخ حاشیه و سیاهی تبدیل کرده است.

از راه‌پله‌های قوه شنیده شد که اصلاً این کارشناسان از بدنه و کارکنان رسمی دادگستری و دستگاه قضا نبوده و افراد مستقلی هستند که در حوزه‌های مختلف کارشناسی کرده و در حقیقت به‌عنوان بازوهای تخصصی دادگستری در موارد مختلف از آن‌ها نظرخواهی می‌شود و نباید مُهر این قوه بنام این افراد زده شود و اگر سازمان امور مالیاتی و دیگر دستگاه‌ها از آن‌ها شاکی شوند، دستگاه قضا به‌عنوان مدعی‌العموم به این موضوع ورود خواهد کرد اما از سوی سازمان‌های دولتی تاکنون شکوائیه‌ای نسبت به این موضوع ارجاع نشده است.

اما شاید دستگاه قضا و ملاصدرانشینان باید توجه داشته باشد که این روزها بحث افزایش سرمایه شرکت‌های مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت از محل مازاد تجدید ارزیابی داغ است و ارزیابی و قیمت‌گذاری املاک توسط کارشناسان رسمی دادگستری ممکن است به‌منظور خرید، فروش، ترهین نزد بانک یا هر مجموعه اقتصادی ذینفعی به‌عنوان وثیقه و یا جهت افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها نیز رونق فراوانی پیداکرده باید مواظب بود تا سهامدار متضرر نشود.

پژو تسلیم شد

خودرویی‌ها در حالی با لبخند ملیحی پیش‌فروش خودرو را امروز زدند که کمپانی‌های آلمانی، کره‌ای و حتی آمریکایی پلتفرم تولید خودرو با بدنه‌ای از جنس سنگ‌پای قزوین را به‌صورت رایگان و با مدیریت پژو فرانسه تقدیم خودروسازان ایرانی کردند که ایولا، روی ما را کم کردید. تحویلی‌های گذشته پیشکش، بازهم پیش‌فروش؟ وام‌های قرض‌اُلپس‌نده شنیده بودیم اما ماشین‌های پیش‌فروشُ اُل‌پس‌نده نشنیده بودیم.

به دنبال صندلی

امروز یکی از کارتن‌ساز‌ها از طریق یکی از زیرمجموعه‌های خود ساز ورود به ترکیب «وبیمه» را کوک کرد تا با گرفتن یکی از صندلی‌ها، بر آواز طبل خود، بکوبد.

15روز کاری در نماد این بیمه‌ای آغازشده تا بازار ببیند که اگر در مجمع پیشرو این بیمه، شرکت مذکور بتواند صندلی‌ای از آن را تصاحب کند چه برنامه‌ریزی پشت آن بوده و پلان سهامداران جدید چگونه طرح‌ریزی می‌شود.

اما رقیبی بزرگ میردامادنشین را نباید از یاد برد که کدام طرف، یعنی بانک مرکزی یا این کارتن‌ساز می‌تواند صفحه شطرنج «وبیمه» را به نام خود کند.

فلزی که بازار را از سرخی درآورد

رونق معاملات فلزی در بورس‌کالا و رشد فولادی‌ها به‌واسطه نرخ دلار باعث شد تا سرخی این فلز، رنگ سرخ تابلو بازار را به خود بگیرد و پس از گذشت چند روز باردیگر بازار آهنگ رشد اندکی را به خود بگیرد.

معاملات مثبت و پر تقاضای گروه فولادی و مس که روز گذشته در بورس کالا رقم خورد از مهم‌ترین دلایلی بود که امروز شاهد توجه بیشتر بازار به نمادهای این گروه باشیم.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
برای این بازار باید گریست که وبیمه و چکارن را چگونه بالا می برند وبیمه یک پروژه گلستان دارد که هر از گاهی با علم کردن فروش آن وبیمه را بالا میبرن که تا 900 تومان هم رفت!!!!

حالا در گوشه ای دیگر از تابلو در بازار ج نگاهی بیندازید به موسسه مالی و اعتباری توسعه که فقط املاک مازادی که بهمن 96 برای فروش گذاشته بود و هنوز هم دارد بیش از 5000 میلیارد تومن ارزش دارد ولی چون سهم خانوادگیست و با بانک مرکزی سر انتخاب مدیرعامل و هیئت مدیره مشکل دارد نمیگزارن قیمت سهم بالا برود و قیمت 70 تومن در تابلو که جالبه سهامداران عمده یک عدد سهم را هم عرضه نمیکنن
دوستان بورس نیوز لطفا از آخرین وضعیت این موسسه یک گزارش تهیه کنید
اهالی خوش فکر بازار سرمایه برایشان فرصت خوبیست که سهم را از بازار جمع کنن و با گرفتن سیت مدیریتی
برای اولین بار در تاریخ بورس تابلوی یک بانک را بنام خود ثبت کنند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
فروش املاک مازاد 1396
موسسه اعتباری توسعه در نظر دارد املاک مازاد بر نیاز( تملیکی)را در تهران و شهرستان ها از طریق مزایده عمومی به فروش برساند.



بسمه تعالی

موسسه اعتباری توسعه (سهامی عام) در نظر دارد املاک مازاد بر نیاز خود را در تهران و شهرستان ها از طریق مزایده عمومی به فروش برساند ، متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت برگ شرایط شرکت در مزایده و تعیین زمان بازدید از ملک مورد نظر می توانند از تاریخ 96/11/3 لغایت 96/11/8 باستثناء ایام تعطیل به نشانی تهران، چهارراه جهان کودک، خیابان آفریقای شمالی ، نبش کوچه شهید صانعی پلاک 68 ، موسسه اعتباری توسعه طبقه اول اداره حفاظت و پشتیبانی مراجعه نمایند.





شرایط عمومی مزایده

1- متقاضیان محترم از تاریخ تعیین شده می توانند پس از مراجعه به نشانی فوق و کسب آگاهی از وضعیت املاک مورد مزایده و رویت آن با نماینده موسسه هماهنگی لازم بعمل آورند

2- متقاضیان محترم پس از رویت و تائید ملک مورد نظر می توانند جهت خرید اسناد مزایده به مبلغ 000/200 ریال از روز دوشنبه 96/11/9 لغایت 96/11/12 به آدرس فوق مراجعه نمایند.

3- مبلغ شرکت در مزایده معادل 5% مبلغ پایه مندرج در آگهی می باشد و متقاضیان هر یک از املاک می بایست با در دست داشتن یک برگ چک تضمین شده در وجه موسسه اعتباری توسعه بابت شرکت در مزایده املاک سال 1396 و تکمیل برگ اسناد مزایده به همراه پیشنهاد قیمت و تکمیل مشخصات و اطلاعات درخواستی در پاکات لاک و مهر شده نسبت به تحویل آن اقدام و رسید دریافت نمایند.

4- پاکات دریافتی جهت بازگشایی در روز یکشنبه مورخ 96/11/15 باحضور اعضاء کمیسیون معاملات موسسه مفتوح و قرائت می گردد. حضور فرد متقاضی در جلسات مزایده اختیاری بوده و بدلیل محدودیت مکانی علاقمندان شرکت در جلسه می بایست با هماهنگی قبلی و در دست داشتن کارت ملی یا شناسنامه در جلسه حضور داشته باشند.

5- چنانچه تغییری در زمان برگزاری مزایده صورت پذیرد از طریق سایت موسسه اطلاع رسانی خواهد شد

6-فروش املاک در مرحله اول بصورت نقدی بوده و در صورت کسب امتیاز مورد نظر نفرات اول و دوم در روز بازگشایی پاکات تعیین و مابقی شرکت کنندگان از روز 96/11/16 می توانند با مراجعه به موسسه نسبت به دریافت ودیعه پرداختی خود اقدام نمایند.

7- برنده مزایده می بایست حداکثر ظرف مدت 10 روز پس از ابلاغ مشخص شدن برنده با در دست داشتن مدارک لازم و واریز الباقی مبلغ جهت انتقال سند اقدام و در غیر اینصورت بدون در نظر گرفتن هر قید و تشریفات و فوت وقت به نفر دوم واگذار خواهد شد.

8- موسسه اعتباری توسعه در قبول یا رد پیشنهادات در هر مرحله ای از انجام مزایده مجاز بوده و متقاضی با مطالعه و آگاهی از این بند حق هرگونه اعتراض را از خود سلب می نماید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
در آخرین مجمع که در برج میلاد برگزار شد گفته شد که داراییهای موسسه حدود 3700 میلیارد تومان است.

اوایل امسال هم املاک مازادش را آگهی کرد که قیمت پایه آن با مبلغ بالا متناسب بود:
http://www.cid.ir/module/News/Shownews/page-1529/index.aspx?NewsId=2834
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷

شرکت های تابعه

موسسه اعتباری توسعه


بیمه توسعه


توسعه ساختمان برج آوران


کارگزاری توسعه فردا


گسترش انفورماتیک ایرانیان


توسعه انرژی مبین فردا