بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید برای کاهش فشارهای اقتصادی شبانه‌روز و به طور استراتژیک و ویژه کار کرده و برای وضعیت بحرانی و حتی جنگی این روزها تدبیری بیندیشد.
کد خبر : ۱۸۸۶۸۱

دولت باید برای کاهش فشارهای اقتصادی شبانه‌روز تلاش کند

به گزارش بورس نیوز، قرجه طیار شرایط اقتصادی کشور را حساس خواند و ضمن تاکید بر عزم جمعی برای عبور از جنگ اقتصادی، گفت: به واقع مردم در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برند اما با این وجود در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حماسه آفریدند و به مانند همیشه پشت نظام هستند، لذا دولت نیز باید برای کاهش فشارهای اقتصادی با تمام قوا وارد میدان شود.

نماینده مردم گنبد کاووس در خانه ملت با بیان اینکه برخی‌ها با فضاسازی‌ به دنبال تشدید و تثبیت گرانی‌ها هستند، ادامه داد: دولت باید برای کاهش فشارهای اقتصادی شبانه‌روز و به طور استراتژیک و ویژه کار کرده و برای وضعیت بحرانی و حتی جنگی این روزها تدبیری بیاندیشد.

وی با تاکید بر اینکه بیش از هر کاری برای غلبه بر گرانی‌ها و افسارگسیختگی قیمت‌ها در بازار کالاهای اساسی و دیگر بازارها همچون طلا، سکه, خودرو و... باید جلوی قاچاق و جوسازی که منجر به گرانی بیشتر می‌شود را گرفت چراکه فقط یک سری افراد از این شرایط نفع می‌برند.

طیار همچنین با انتقاد از سخنان برخی از مسئولان در رسانه‌های عمومی، افزود: مسئولان باید در صحبت‌های خود دقت نظر بیشتری به خرج دهند چراکه هر اظهارنظر از سوی آنها می‌تواند التهاب بازار را به دنبال داشته و قیمت کالاها را بیش از این افزایش دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهارنظرهای نابجا را آب در آسیاب دشمن ریختن عنوان کرد و گفت: بخشی از افزایش قیمت‌ها در حوزه‌هایی همچون خودروسازی، ارز، مسکن و... حباب است و مسئولان امر باید به دنبال حذف قیمت‌های کاذب باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین درباره برخی از دلایل اصلی گرانی‌های کنونی، توضیح داد: ارائه راه حل برای این مشکل منوط بر این است که اول عوامل ایجادکننده مشکل را بررسی کنیم، یکی از علل گرانیهای اخیر این است که در سال‌های گذشته بی توجهی به وضعیت نقدینگی در جامعه شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر