بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 گفت: اعتقاد دارم که باید تغییراتی در اعداد و ارقام حقوق‌های سال آینده اتفاق بیفتد. باید تلاش کنیم تا کمترین فشار به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه وارد شود، قطعا مجلس برای این موضوع گامی برمی‌دارد.
کد خبر : ۱۸۸۶۸۴
مایحتاج زندگی مردم در قالب بسته‌های حمایتی تامین نمی‌شود
به گزارش بورس نیوز، سید مهدی فرشادان با اشاره به تورم و کاهش ارزش سبد خانوارها به خصوص کارگران گفت: در کل وقتی تورم بالا برود و اقشار ضعیف و کارگران بیشترین آسیب را می‌بینند، در دولت، مجلس و کمیسیون تلفیق سعی کردیم تاجایی که امکان دارد به شکل گلوبال از این فشار کم کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 در مجلس ادامه داد: از این رو در بودجه سال آینده 14 میلیارد دلار برای خرید کالاهای اساسی در نظر گرفته شد، وقتی اجناس ارزان، خارج از مسیر تورم و با قیمت واقعی به دست خانواده‌های آسیب پذیر و قشر ضعیف جامعه برسد تا حدودی از فشار بر این خانواده‌ها کاسته می‌شود.

فرشادان با بیان اینکه مایحتاج زندگی مردم در قالب بسته‌های حمایتی تامین نمی‌شود، گفت: اعتقاد دارم که باید تغییراتی در اعداد و ارقام حقوق‌های سال آینده اتفاق بیفتد. باید تلاش کنیم تا کمترین فشار به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه وارد شود، قطعا مجلس برای این موضوع گامی برمی‌دارد.

وی تاکید کرد: این بسته‌ها و اعتبارات حمایتی و فقرزدایی بر تمام ابعاد زندگی اقشار ضعیف برای مقابله با گرانی‌ها و تحریم‌ها تاثیر ندارد، چرا که با بسته حمایتی یا بودجه فقرزدایی نمی‌توان تمام مایحتاج یک زندگی متوسط را تامین کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بودجه‌بندی کشور معیوب است، بیان کرد: شاهد هستیم مجلس قانونی را مصوب می‌کند که دولت یا بخشی از آن را تصویب می‌کند یا به کل آن را تصویب نمی‌کند در زمینه قانون بودجه شاهد تخصیص نصف و نیمه هستیم، که عدم تخصیص‌های به موقع می‌تواند به شرایط اقتصادی کشور لطمه وارد کند.

وی گفت: متاسفانه این ایراد به سیستم نظارتی مجلس وجود دارد که اجرای دقیق مصوبات خود را دنبال نمی‌کند در حالی که باید در هر مقطع و مرحله ای اقدامات دولت پیگیری شود تا اگر نسبت به اجرای قانونی مقاومت می‌کند نمایندگان با استفاده از ابزارهای نظارتی دولت را ملزم به اجرا کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: گاهی شاهد هستیم دولت خود را متعهد به اجرای مصوبات مجلس نمی‌داند، بنابراین باید سازوکاری طراحی کنیم تا با افزایش نظارت اجرایی شدن مصوبات و قوانین را قطعی کنیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر