بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به بزرگشطرنجی بازی اهالی ساختمان میرداماد و کارتن‌سازی که در پی صندلی می‌گردند تا سر تعظیم پژو و آوردن پیشکش به محضر خودرویی‌ها.
کد خبر : ۱۸۸۷۱۸
فردای عرضه‌ها و ناز نورچشمی‌ها/ نمره صدآفرین یا تلاش بیشتر!
به گزارش بورس‌نیوز، کشتی دلار پس از توقفی در سواحل آرام باردیگر تن به دریای خروشان شب‌عید خواهد زد و ماهیگیران «نوسان‌بگیران» می‌خواهند سوار بر این کشتی شروعی تازه را با سهم‌های دلاری داشته باشند تا سوار بر موج نوسان، اسفند را بگذرانند.
سوالی که مطرح می‌شود، آن است که دلار تا چه مقدار می‌تواند در بورس دلبری کند آیا در علم مالی، پاسخی برای سودگیری‌های چند باره دلار در یک سهم‌ خاص یا سهم‌های وابسته به دلار وجود دارد؛ دلیل آن تنها در دل عملکرد دولت خوابیده و آن نگاه به دلار چند نرخی در دل بودجه 98 است.
تا زمانی که بادبزن‌هایی از جنس دلار، دل رانت‌خواران، واردکنندگان و سایر دوستان وابسته و پیوسته را خنک کرده و دل بازار را خون کند؛ طبیعتا نه تنها دلار نیمایی و دلار سنایی و حتی دلار جهانگیری در اقتصاد زیرزمینی برای سودجویان خوش‌رقصی می‌کند بلکه شاباش آن باید از جیب کارگر پرداخت شود.

شیخی به‌دنبال نمره بیست
آشیخی گفته اگه نمره ما 20 نباشه، 19.5 که هست، البته فکر کنم این بزرگوار به میزان تواضع خود نمره 20داده نه عملکرد زیرا طبق آخرین نظرسنجی موسسه گلوپ در سال 2018، کاملا به صورت شانسی آشیخ  ما در آخرین نفر یعنی رتبه 209 قرار گرفته زیرا نسبت به وضعیت معیشت مردم بی‌توجه است بنابراین با این سوری که ما به ونزوئلا زدیم، باید آن نیم نمره را هم به آشیخ، تقدیم کرد.

نورچشمی‌ها مجددا در پشت صحنه عرضه اولیه
اینکه چرا کسی نه مدعی بوده نه پیگیر می‌شود که چرا حجم آستانه سفارش در روزهای بعد از عرضه اولیه به جای اعداد بزرگ 50 و 100 هزار، بسته به سایز سهم اعداد کوچکی مثل 10 هزار. سهم باشد تا افراد بیشتری بهره‌مند شوند نه نورچشمی‌ها جای شگفتا دارد زیرا اگر این مورد و مواردی از این دست تخلف هستند که البته هستند و گاهی باعث ابطال آن معاملات می شوند، چرا با شخص متخلف برخوردی مثل تعلیق کد یا جریمه نقدی قابل قبول نمی شود تا دیگر شاهد چنین زرنگ بازی (فساد) هایی نباشیم!

ذره‌بینی بر آمار بانک‌ها
بررسی صورت‌های مالی بانک‌های بورسی نشان می‌دهد به‌رغم توصیه‌ها و هشدار‌های بانک مرکزی در خصوص رعایت نسبت کفایت سرمایه، بانک‌ها از نظر این شاخص در وضعیت مناسبی قرار ندارند. 
از میان ۱۷ بانک بورسی که اطلاعات آنها در دسترس بود ۸ بانک نسبت کفایت سرمایه زیر ۳ درصد را ثبت کرده‌اند که از میان آنها ۵ بانک نسبت کفایت سرمایه منفی داشته‌اند. این روند در سال ۹۵ نیز وجود داشته و به‌نظر می‌رسد اقدامات لازم برای بهبود وضعیت آنها انجام نشده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر