بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه مردم از عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات مسکن ناراضی هستند و در این عرصه سازندگان نیز برای دریافت وام ساخت و ساز با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند.
کد خبر : ۱۸۸۷۷۸

نارضایتی مردم از عملکرد بانک ها در ارائه تسهیلات مسکن

به گزارش بورس نیوز، یوناتن بت کلیا با انتقاد از تأثیر منفی بانک‌ها در افزایش قیمت مسکن، گفت: متأسفانه مردم از عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات مسکن ناراضی هستند و در این عرصه سازندگان نیز برای دریافت وام ساخت و ساز با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند.

نماینده آشوریان ایران در خانه ملت ادامه داد: بانک‌ها به جای ایجاد ساز و کار برای تسهیل کردن فعالیت در حوزه مسکن به ویژه تولید ساختمان، اقدام به فعالیت اقتصادی و خرید ملک می‌کنند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی بانک‌ها از دریافت سرمایه‌ها و سپرده‌های مردم باید ارائه تسهیلات مناسب باشد، اما متأسفانه این نهادها تنها هدف خود را بنگاه داری ترسیم کرده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از طرف دیگر در شرایط کنونی اولویت اصلی بانک‌ها در ارائه تسهیلات، برج‌ها و پروژه‌های برجسته ساختمان‌سازی است و در این میان سازندگان متوسط از دریافت تسهیلات محروم می‌شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: قطعا مجلس و دولت باید نسبت به ساماندهی سیستم بانکی کشور اقدام کند تا مسیر فعالیت بانک‌ها در جهت حمایت مردم به ویژه در بحث توسعه تولید قرار گیرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در سه روز ابتدای اسفندماه اتفاق افتاد؛

25 درصد حجم کل معاملات مسکن در سه منطقه تهران

چالش قیمت مسکن در نیمه اول سال جاری فراگیر شد؛

افزایش تقاضای خرید آپارتمان های سالخورده

ارسال نظر