بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
یکی از مهمترین عوامل غیراقتصادی که در نرخ‌گذاری خودرو تاثیرگذار بوده عدم نزدیکی قیمت‌ها به جیب مردم است زیرا نرخی که امروز برای خودرو در بازار و حتی لیست خودروسازان بیان شده به هیچ عنوان واقعی و بر اساس تولید و اقتصاد مقاومتی نیست.
کد خبر : ۱۸۸۸۴۰
به گزارش بورس نیوز، با نگاهی دیگر به این معقوله، اساسا نرخ‌گذاری‌های پیش از اسفندماه نیز بر پایه رقابت‌پذیری نبوده و حتی مدیران این صنعت نیز هیچگاه بر معیارهای دقیق نرخ‌گذاری‌ها ورودی به نفع بازار نداشته اند.

با این وجود نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشستی با حضور وزیر صمت، این انتقادات را به وزیر رساندند که نوع نرخ‌گذاری‌ها به نفع بازار نیست و تنها پاسخگوی نیاز خودروسازان است.

سیدجواد حسینی‌کیا یکی از اعضای هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز با انتقاد از این وضعیت، شرایط خودروسازان را غیرعادی و همراه با هرج و مرج قیمتی در این بازار خودرو دانست و لزوم ورود دستگاه‌های اطلاعاتی امنیتی در کنار دستگاه قضایی را به این مسئله ضروری دانست تا بساط سوداگران این بازار و مافیای موجود در این حوزه برچیده شود.

شدت تحویل خودرو به مشتریان افزایش یافت

تحویل خودرو با طرح پیش فروش خودرو در کیلومتر 13 جاده مخصوص شدت گرفت به‌نحوی که دی و بهمن ماه 45هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان شده است.

گروه سایپا با افزایش تولید محصولات در ماههای اخیر، در راستای مشتری‌مداری گام برداشته تا پاسخگویی مناسبی به مشتریان خود در خصوص تحویل معوقات را داشته باشد؛ بر همین اساس، این شرکت 80 درصد تولیدات را به معوقات و مابقی  را به فروش فوری و اجرای سیاست تنظیم بازار، اختصاص داده است.

برنامه فروش 20 درصدی ایران خودرویی‌ها

بر اساس این گزارش، ایران‌خودرویی‌ها نیز بیکار ننشسته و برنامه فروش در دستور کار خود قرار دادند.

مطابق با برنامه‌های اعلام شده از سوی این شرکت خودروسازی، افزایش 20 درصدی تولید روزانه با معیار تعدیل قیمت خودرو در بازار آزاد در دستور کار قرار گرفت؛ بنابه این آمارهای ارائه شده از سوی وزارت صمت، میزان خودروهای تحویلی به 30هزار دستگاه رسیده است .

قیمت روز محصولات مدیران خودرو در بازار 5 اسفند 97 + جدول



اشتراک گذاری :
ارسال نظر