بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مدیرعامل بورس انرژی ایران مطرح کرد:

نفت خام یک کالای ویژه و خاص

مدیرعامل بورس انرژی گفت: نفت خام یک کالای ویژه و خاص است و شرایط عرضه، تحویل و تسویه معاملات آن هم ویژه است.
کد خبر : ۱۸۸۸۹۲

به گزارش بورس نیوز، سید علی حسینی، گفت: نفت خام یک کالای ویژه و خاص است و شرایط عرضه، تحویل و تسویه معاملات آن هم ویژه است.

وی ادامه داد: ارزش هر محموله نیز بالا است و به طور قطع این امر نیازمند زمان است تا عرضه‌کننده و خریدار، شرایط خود را با بازار تطبیق دهند. امیدوارم که در زمان معقولی، داد و ستد نفت در بورس انرژی تثبیت شود.

مدیرعامل بورس انرژی ایران با اشاره به اینکه تجربه فعالیت بورس‌های کالایی در کشور به 15 سال می‌رسد تاکید کرد: خوشبختانه بورس‌های کالایی ظرفیت و زیرساخت‌های لازم را برای انواع معاملات دارند. اما شاید لازم باشد بازاریابی و شبکه کارگزاری‌ها فعال‌تر شوند و ارتباط بیشتر و نزدیک‌تری با مشتریان احتمالی و بالقوه نفت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با تداوم عرضه میتوانیم شاهد معامله مستمر نفت خام در بورس انرژی باشیم، بیان کرد: اکنون در بهترین سطح همکاری با شرکت ملی نفت و وزارت نفت هستیم.

حسینی همچنین عنوان کرد: مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت نیز همکاری خوبی با بورس انرژی دارد و حمایت معنوی وزیر نفت از عرضه نفت در بورس انرژی هم موجب دلگرمی است.

وی افزود: به هر حال شرایط صادرات در حوزه فراورده‌های نفتی و نفت خام شرایط عادی و سهلی نیست و از همین رو برای دستیابی به موفقیت‌های مدنظر نیازمند زمان بیشتری هستیم.

مدیرعامل بورس انرژی ایران در پاسخ به این سوال که چه محصول دیگری ممکن است به خانواده بورس انرژی اضافه شود، عنوان کرد: هم اکنون با مجموعه شرکت ستاره خلیج فارس مذاکراتی شده و فاز سوم این شرکت به بهره‌برداری رسیده و محصولات آنها شامل گاز مایع، بنزین، نفتا، نفت گاز وحلال‌ها قابلیت عرضه در بورس انرژی را دارند.

حسینی از احتمال ورود معاملات الگوریتمی به بورس انرژی خبر داد و گفت: یک بخشی از کار بورس انرژی معاملات فیزیکی است و بخشی دیگر معاملات اوراق بهادار است که مشمول ضوابط عمومی معاملات اوراق بهادار است. 

مدیرعامل بورس انرژی ایران خاطرنشان کرد: معاملات الگوریتمی، حجم معاملات را افزایش داده و از فناوری بیشتری استفاده می‌کند و معاملات را قابل برنامه ریزی می‌کند.



اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
امروز و در بورس انرژی انجام خواهد شد؛

عرضه 2میلیون بشکه نفت خام

امروز در رینگ بین الملل بورس انرژی معامله شد؛

عرضه نفت خام سنگین ایران در بورس انرژی

ارسال نظر