بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس مطرح کرد:

بررسی مبارزه با پولشویی بررسی لایحه بودجه 98

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: با اشاره به مبارزه با پولشویی در لایحه بودجه سال آینده، گفت: در این لایحه تاکید شده است که بررسی حساب اشخاص حقیقی و حقوقی جدا شود.
کد خبر : ۱۸۸۹۱۳

بررسی مبارزه با پولشویی بررسی لایحه بودجه 98

به گزارش بورس نیوز، هادی قوامی با اشاره به مبارزه با پولشویی در لایحه بودجه سال آینده، گفت: در این لایحه تاکید شده است که بررسی حساب اشخاص حقیقی و حقوقی جدا شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: به طور مثال پیش بینی شده است که یک کارمند که 5 میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرد و ممکن است درآمدهای دیگری داشته باشد تا پایان سال نباید بیش از 120 میلیون تومان پول داشته یا جابجا کرده باشد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم با بیان اینکه گاهی در حساب کارمندان مبالغ بالایی جابجا می‌شود، اظهار داشت: با این شرایط اگر شخص حقیقی و کارمندی مبالغ بالای 500 میلیون تومان جابجا شود مشکوک است و بانک مکلف است اطلاعات این حساب را به سازمان امور مالیاتی ارسال کند.

وی گفت: ممکن است این فرد فعالیت بازرگانی داشته باشد که باید برای این کار کد اقتصادی بگیرد و مالیات مربوطه را پرداخت کند یا پولشویی اتفاق افتاده که لازم است سازمان امور مالیاتی به این موضوع ورود کرده و موارد را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

قوامی با بیان اینکه این تبصره تاثیر بسزایی بر مبارزه با پولشویی دارد، اظهار داشت: برای رفع پولشویی در کشور پیشنهاد می‌شود که تمام اطلاعات بهداشت، درمان، آموزشی، تحصیلاتی، بانکی و قضایی در کد ملی افراد وارد شود تا بدانیم صاحب هر کد ملی در چه شرایطی قرار دارد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه زیرساخت چنین کاری فراهم است، تاکید کرد: امکان وارد کردن اطلاعات افراد در کد ملی وجود دارد و نیاز نیست زیرساخت خاصی فراهم شود اما موضوع این است که عزمی برای آن وجود ندارد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس جمهور در مجلس اعلام کرد:

رشد ۱۳۰ درصدی کشور در حوزه سلامت

گذری بر هفته آخر اولین ماه زمستانی؛

نگاهی بر معاملات بازار سرمایه در هفته آخر دی ماه

دبیر کمیته مبارزه با پولشویی سازمان بورس گفت:

تهیۀ RFP سامانۀ جامع نظارتی مبارزه با پولشویی

عضو کمیته دیپلماسی فرهنگی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:

اقتصاد فرهنگ یک نوع سرمایه‌گذاری با ارزش معنوی و مادی

ارسال نظر