بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی درجریان بازدید رئیس‌جمهور از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از جهت‌گیری شستا برای انتصاب مدیران عامل و اعضای هیت مدیره شرکتهای تابعه این هلدینگ بر مبنای بومی گزینی و جوانگرایی از طریق برگزاری آزمون‌های تخصصی خبر داد.
کد خبر : ۱۸۸۹۳۷
به گزارش بورس نیوز، محمد رضوانی‌فر در خصوص اقدامات این شرکت در حوزه جوان‌گرایی و استفاده از بانوان در جایگاه‌های مدیریتی گفت: « دربحث انتصابات با محور قرار دادن جوان گرایی، ارتقا از درون، بومی‌گزینی و حضور بانوان در ترکیب هیأت مدیره‌ شرکت‌ها، قریب 70 درصد انتصابات بر مبنای ارتقاء دردرون سازمان بوده است. همچنین 56 درصد انتصابات زیر 45 سال است.

وی افزود: جهت‌گیری با تأکیدات مقام محترم وزارت بر آن است که میانگین سنی انتصابات هیأت مدیره شرکت‌ها و مدیران عامل به 40 سال برسد و مبنای انتصابات با محوریت بومی‌گزینی و جوان‌گرایی از طریق آزمون‌های تخصصی باشد که این تجربه در پتروشیمی آبادان و غدیر صورت گرفته و با رفع نواقص به کلیه گزینش‌ها و انتصابات تعمیم خواهد یافت.»

او از واگذاری سهام 40 شرکت از شرکت‌های زیر مجموعه شستا در بورس تا پایان سال آینده خبر دارد و گفت: عرضه شستا در بورس شاه بیت عرضه های سال آینده خواهد بود.

رضوانی فر در این دیدار با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر خروج دستگاه‌های دولتی،نهادها و سازمان‌های عمومی از بنگاه‌داری، گفت: «در راستای جهت‌گیری خروج از بنگاه‌داری،تمرکز بر سهامداری در شرکت‌های بزرگ و سودرآور و عدم رقابت با بخش خصوصی،  شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی مجموعه‌ای ازاقدامات، نظیر عرضه اولیه سهام برخی شرکت‌ها در بورس، ادغام، واگذاری و انحلال شرکت‌های زیان‌ده را در دستورکار قرار داده است».

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با بیان این که  برای سال آینده عرضه اولیه سهام 30 شرکت دربورس در دستور کار است، افزود:«هم اکنون10 شرکت در زیر مجموعه شستا در حال طی مراحل اولیه برای ورود به بازار سرمایه و بورسی شدن هستند. همچنین عرضه اولیه سهام هلدینگ فلزی و معدنی صدر تامین در بورس با ارزش بازار 6000 میلیارد تومان ظرف چندروز آینده انجام خواهد شد».

 رضوانی‌فر همچنین در خصوص سایراقدامات شستا به منظور بهبود پرتفوی شستا، گفت:«در حال حاضر 5 ادغام در مجموعه شرکت‌های شستا نهایی شده و برای سال آینده 16 ادغام در جهت ایجاد ظرفیت رقابتی،کاهش هزینه‌ها، تکمیل زنجیره ارزش در دستور کار است».

 مدیر عامل شستا در ادامه افزود:« با عرضه شرکت‌ها در بازار سرمایه (IPO) و انجام واگذاری‌ها منابع حاصله صرف سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بزرگ با جهت‌گیری سهامداری و خروج از بنگاه‌داری خواهد شد».

رضوانی‌فر همچنین در خصوص اقدامات اقتصادی شستا به منظور مقابله باتحریم‌های ظالمانه آمریکا گفت: « در شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه همان‌گونه که روند فروش و انتقال ارز حاصل از فروش پتروشیمی‌ها با تدابیر صورت گرفته استمرار یافته است در مهرماه 97 خرید10 فروند کشتی به ارزش 650 میلیون دلار شامل 4 فروند کشتی کانتینربر مگا سایز، با ظرفیت 14500 TEU و 6 فروند شناورهای MRT برای حمل محصولات شیمیایی و پتروشیمی نیز انجام شد.

رضوانی‌فر در ادامه در خصوص اقدامات شستا به منظور مقابله با تحریم‌هادر حوزه دارو نیز گفت: «در راستای کاهش اثرات تحریم های ظالمانه در بخش دارو نیز همراهی کامل با وزارت بهداشت و مراکز درمانی صورت گرفته به طوری که فروش تجمیعی قریب9.300 میلیارد تومان دارو در 11 ماهه سال جاری با رشد 26 درصدی صورت پذیرفته است».

وی در ادامه افزود: «همچنین برنامه ریزی دقیقی برای تامین داروهای اساسی در سال 98 صورت پذیرفته است، به گونه ای که موجودی کالای ساخته شده برای 4 ماه موجودی مواد اولیه برای 5 ماه کفایت  می‌نماید. همچنین کلیه خرید مواد اولیه سال آتی انجام شده است که حداکثر تا پایان اردیبهشت98 به انبارهای شرکتهای دارویی تحویل خواهد شد».
اشتراک گذاری :
ارسال نظر