بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
مدیرکالایی کارگزاری بانک پاسارگاد مطرح کرد:

افزایش معاملات زعفران نشان از عمق بازار این محصول

مدیر کالایی کارگزاری بانک پاسارگاد گفت: با افزایش حجم معاملات، عمق این بازار نیز افزایش پیدا کرده و کشف قیمتی عادلانه‌تر در این بازار انجام می شود.
کد خبر : ۱۸۸۹۷۳

به گزارش بورس نیوز، محسن ایزدی روند موجود در معاملات آتی زعفران را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: معاملات آتی این امکان را به تولیدکنندگان زعفران داده تا با توجه به حجم تولید و موجودی انبارها به فروش محصول خود اقدام کنند و در طرف مقابل نیز خریداران با توجه به نیاز خود و در جهت پوشش ریسک ناشی از کمبود بار و نوسانات قیمتی، در این بازار داد و ستد کنند.

مدیر کالایی کارگزاری بانک پاسارگاد ادامه داد: این شرایط سبب شده تا به تدریج فعالان بیشتری به این بازار وارد شوند؛ در این راستا، با افزایش حجم معاملات، عمق این بازار نیز افزایش پیدا کرده و کشف قیمتی عادلانه‌تر در این بازار انجام می شود.

این کارشناس بازار کالایی به امکان ترکیب همزمان قراردادهای آتی با گواهی سپرده در بازار حاضر نیز اشاره و تاکید کرد: این موضوع، فرصت معاملات آربیتراژی را در اختیار فعالان بازار قرار می‌دهد، به طوریکه با رشد قیمت‌ها در بازار آتی و اخذ موقعیت فروش در قیمت‌های بالا در این بازار و در مقابل خرید نقدی گواهی سپرده زعفران با سررسید تحویل آینده، می‌توان بازدهی مشخصی را بدون ریسک‌های قیمتی بدست آورد.

وی برای معاملات آتی زعفران، انجام این معاملات در بورس کالا را راهی برای واقعی شدن قیمت‌ها دانست و اضافه کرد: با عرضه زعفران در بورس کالا، به طور خودکار مرجع قیمت‌گذاری از عرضه‌کنندگان شخصی به سمت قیمت‌گذاری بر اساس عرضه و تقاضا، منتقل می‌شود.

ایزدی در پایان گفت: توجه بیشتر به این بازارها و ارائه آموزش‌های لازم در جهت آشنایی با قراردادهای آتی می‌تواند ترس از انجام این معاملات را کاهش داده و به توسعه این بازار کمک کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر عامل اسبق شرکت بورس اوراق بهادار تهران مطرح کرد:

بورس کالا بستری برای بهبود اوضاع اقتصادی

در تالار محصولات صنعتی و معدنی انجام می شود؛

عرضه 29 کیلوگرم شمش طلا

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس مطرح کرد:

تولید 92 درصد از تولید زعفران جهان در استان خراسان جنوبی و رضوی

ارسال نظر