بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
بورس‌نیوز بررسی کرد:

غولی به نام «سپه»

طبق بررسی های بورس نیوز امروز موضوع ادغام بانک های قوامین، انصار، کوثر و مهر اقتصاد و حکمت ایرانیان در بانک سپه رسما ابلاغ خواهد شد.
کد خبر : ۱۸۹۰۱۵
به گزارش بورس نیوز هفته گذشته، رییس جمهور در مجمع بانک مرکزی از ادغام بانک های نظامی سخن گفت و مهر تاییدی بر شایعات این یکی، دو سال زد.
طبق بررسی های بورس نیوز امروز موضوع ادغام بانک های قوامین، انصار، کوثر و مهر اقتصاد و حکمت ایرانیان در بانک سپه رسما ابلاغ خواهد شد.
بعضی از این بانک‌ها شرایط چندان مساعدی ندارند، اما در مقابل برخی نیز در شرایط بهتری قرار دارند. ادغام تمامی این بانک‌ها در یکدیگر می‌تواند معضلات و چالش‌های خاص خود را داشته باشد.
به هر حال در شرایطی که خصوصی سازی سرلوحه شعارهای بسیاری از نهادها شده، در آستانه یک دولتی سازی بزرگ هستیم. اما به اعتقاد کارشناسان، این اقدام هم به بهبود نسبت کفایت سرمایه بانک ها کمک خواهد کرد و هم انجام آن در چند کشور، تجربه موفقیت آمیزی بوده است. ضمن اینکه با انجام فرآیند ادغام، شعب فیزیکی و مدیران و پرسنل بانک ها کاهش یافته و کاهش هزینه ها، گام مثبتی در راستای افزایش سودآوری بانک ها خواهد بود. همچنین پس از ادغام این بانک ها، بانک سپه بزرگ تر شده و احتمالا باید در سال های آینده شاهد حضور پررنگ تر این غول بانکی در عرصه بانکداری باشیم. باید دید بانک سپه از این فرصت چطور استفاده خواهد کرد؛ ولی به نظر می رسد می توان به بهبود کمی و کیفی خدمات ارائه شده توسط این بانک خوشبین بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر