بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
کارشناس بانکی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

هزینه‌های منفی در ساختار بانک‌های نظامی/ کت دولتی در تن 5 بانک نظامی

با این ادغام، هزینه‌های منفی بانکی به ساختار بانک سپه سرریز شده و دولت باید آن را پرداخت کند، بنابراین اگر این بانک‌ها اصلا نباشند، اوضاع اقتصاد مساعدتر است.
کد خبر : ۱۸۹۰۲۱

عبدالله رحیم لو رئیس سابق هیات‌مدیره شرکت بیمه میهن و مدیرعامل سابق کارگزاری بانک انصار درخصوص ادغام بانک‌ها اظهارکرد: اینکه ایجاد بانک‌های نظامی در نگاه نخست صحیح بوده یا خیر یک بحث است اما اینکه اقتصاد کشور ظرفیت ساختارهای اداری از نوع بانک‌های نظامی را نداشت.

وی ادامه داد: ایجاد بانک‌های نظامی از ابتدا روند اشتباهی بوده و آثار سوء آن در اقتصاد دیده شده اما نمی‌توان نسخه‌ای از پیش تعیین شده برای صحیح یا ناصحیح بودن این ادغام‌ها از هم‌اکنون استفاده کرد؛ از سوی دیگر نباید فراموش کرد که بانک سپه، بانکی دولتی است.

این کارشناس مسائل بانکی اظهارکرد: ادغام بانک‌ها، پاک کردن صورت مسئله مشکلات بانکی بوده که می‌تواند در اقتصاد ما تبعات عمیق‌تری را داشته باشد.

رحیم‌لوی بنیس افزود: در پس ادغام‌ها، مشکلات ساختاری و عمیق برخی بانک‌های نظامی به صورت سربسته به یک بانک دولتی منتقل می‌شود؛ این اتفاق بر سر موسسات غیرمجاز نیز رخ داده و به صورت سربسته مدیریت شدند.

این کارشناس بانکی افزود: با این ادغام، هزینه‌های منفی بانکی به ساختار بانک سپه سرریز شده و دولت باید آن را پرداخت کند، بنابراین اگر این بانک‌ها اصلا نباشند، اوضاع اقتصاد مساعدتر است زیرا صدمات اقتصادی موجود در کشور، بیشتر از محل حضور بانک‌هایی بوده که عمدتا تحت نظارت و مدیریت دولت و بانک مرکزی نبوده و نیستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هزینه منفی ادغام نباید از سوی مردم پرداخت شود بنابراین اگر هزینه این مشکلات سربسته بماند، در اصل مردم مجبور به پرداخت آن هستند؛ ادغام در این شرایط سخت، راه‌حل مناسبی بوده زیرا بعضی مواقع مشکلات را با تدبیر حل کردن می‌تواند تبعات اجتماعی کمتری داشته باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
دیگر چه بلایی بر سر این ملت می خواهید بیاورید !آقا مشکل مملکت را حل کنید! آیا با این ادغام مشکل حل می شود یا اینکه بانک مرکزی مدتی می خواهد مردم را سرگرم کند تا مشکل ندانم کاری خودش را حل کند اصلا فکر مملکت نیستند مشکل سیاسی را می خواهند حل کنند