بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
وزیر اقتصاد با بیان اینکه تلاش می‌شود در حوزه بانکی این ادغام بدون ایجاد مشکل برای سپرده‌گذاران و سهامداران رخ دهد، افزود: این تصمیم از مدت‌ها پیش برنامه ریزی شده بود اما هم اکنون اعلام شده است که نشانگر تدبیر مناسب بدون ایجاد تنش در حوزه بانکی است.
کد خبر : ۱۸۹۰۸۳

به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند درباره پیرامون ادغام ۵ بانک و موسسه متعلق به نیروهای مسلح و نهادهای نظامی و انتظامی در بانک سپه گفت: مراحل مدون این ادغام در دستورالعمل ۳۰ بندی شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه مشخص شده و مباحث مفصل کارشناسی شده‌ای در مورد ترازنامه و صورت‌های مالی جدید و همچنین تعیین و تشخیص سپرده‌گذاران و سهامداران صورت گرفته است .

وی افزود: بخشنامه امروز بانک مرکزی در این خصوص حاکی از برنامه ریزی و عدم وجود مشکل برای تحقق این موضوع بود که در فضایی شفاف و واضح انجام خواهد شد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه تلاش می‌شود در حوزه بانکی این ادغام بدون ایجاد مشکل برای سپرده‌گذاران و سهامداران رخ دهد، افزود: این تصمیم از مدت‌ها پیش برنامه ریزی شده بود اما هم اکنون اعلام شده است که نشانگر تدبیر مناسب بدون ایجاد تنش در حوزه بانکی است.

وزیر اقتصاد پیرامون تعدیل روش‌های واگذاری گفت:خوشبختانه هفته گذشته جلسه خوبی در مورد روش‌های واگذاری شرکت‌های اصل چهل و چهاری در هیات واگذاری برگزار و بخش دیگری از آن در جلسه هفته جاری بررسی می‌شود و در نهایت تحت یک بسته کامل تعدیل روش‌های واگذاری ابلاغ خواهد شد.

وی پیرامون انتقادها به فرایندهای خصوصی‌سازی در کشور گفت:هم اکنون آسیب شناسی فرایندهای خصوصی‌سازی از نظر روش و دامنه در حال آسیب شناسی است تا ضمن بهبود بخشی به این فرایندها، بخشی از این روش‌ها در هیات واگذاری تعدیل و برخی موارد در صورت لزوم به شورای نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی جهت بررسی و اصلاح ارسال شوند.

وزیر اقتصاد در مورد این که آیا در مزایده‌های خصوصی‌سازی امکان کشف قیمت بر اساس تابلوی بورس یا فرابورس و سپس انجام واگذاری به روش‌های مختلف امکان‌پذیر است پاسخ داد:هم اکنون شیوه‌های مختلف برای واگذاری‌ها در حال بررسی بوده و محدود به روش خاص نیست بر این اساس با شرایط جغرافیایی و موضوعی هر واگذاری بهترین روش انتخاب می‌شود.

دژپسند در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پنجره واحد کسب و کار چه تاثیری در بهبود رتبه کسب و کار ایران در جهان خواهد داشت عنوان کرد: برای ارتقای جایگاه کشور در فضای کسب و کار باید برای جلب سرمایه‌گذاران خارجی و یا روان سازی جریان تولید در کشور تلاش کرد.بهبود فضای کسب و کار از طرق گوناگون می‌تواند صورت گیرد که یکی از آنها ایجاد پنجره واحد الکترونیکی است تا علاوه بر کاهش روزهای انجام فعالیت‌های مرتبط با کسب و کار، رتبه کسب و کار نیز بهبود یابد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد:

دوره طلایی بورس در سال گذشته

عضو شورای عالی بورس در گفت و گو با بورس نیوز خبر داد:

خداحافظی بدون استعفای عبده تبریزی از شورای عالی بورس

در دومین همایش ملی اقتصاد دفاع مطرح شد؛

اظهارنظر وزیر اقتصاد درباره ایجاد تنگنا در معیشت مردم

ارسال نظر