بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
شاخص کل در پایان معاملات امروز بازارسرمایه با رشد ملایم 72 واحدی بر 164هزار و 433 واحد همراه شد.
کد خبر : ۱۸۹۰۹۱
رشد ملایمی که دلچسب نیست/ تابلوی قرمز بر سر خودرویی‌ها

به گزارش بورس‌نیوز، در پایان معاملات امروز یکشنبه بازارسرمایه شاهد دریایی آرام بود و جنب‌وجوش فراوانی را مشاهده نکرد، شاخص کل با رشد ملایم 72 واحدی بر 164هزار و 433 واحد ایستاد و گروه صنعت نیز با رشدی حدود 46 واحد 147هزار و 477 واحدی شد و شاخص گروه مالی نیز با رشد 325 واحد این گروه را 197 هزار و 461 واحدی کرد.


رشد ملایمی که دلچسب نیست/ تابلوی قرمز بر سر خودرویی‌ها

شاخص‌کل هم‌وزن با افزایش 154 واحدی عدد 30 هزار و 877  واحد و شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 193 واحدی به رقم 183 هزار و 969 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 30 واحدی به رقم 123 هزار و 810 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 252 عدد 314 هزار و 907 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس نیز با کاهش 17 واحدی بر روی رقم دو هزار و 81 واحد نشست.

رشد ملایمی که دلچسب نیست/ تابلوی قرمز بر سر خودرویی‌ها

بر اساس جدول بالا باید اشاره کرد که نمادهای معاملاتی همچون ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 116 واحد، دکتر عبیدی با 52 واحد و بانک تجارت با 40 واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را ثبت کرده و نمادهای معاملاتی همچون «فولاد» با 78 واحد، «کچاد» با 52 واحد و «تاپیکو» با 46 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

گروه بانکی‌ها نسبت به روز گذشته با جابه‌جایی همراه شد و نمادهای «وبصادر» و «وتجارت» جای خود را تغییر داده و امروز بانک تجارت امروز به‌عنوان لیدر بازار قرار گرفت. سایر نمادها همچون وبصادر وبملت و وپاسار نیز دیگر بانک‌های در صف قرمز پوش بودن جای گرفتن و تنها بانک‌های «دی»، «وپست»، «وخاور» و «وکار» سبزپوش بودن و در بازار امروز رمق چندانی نداشتند.

با نگاهی به گروه فلزات اساسی، می‌توان ذوب‌آهن را در غیاب همشهری خود ، پرچم‌دار این گروه دانست و نمادهایی همچون «فملی»، «کاوه»، «کاوهح»، «فایرا»، «فولای» و غیره را سبزها و پیشگامان این گروه عنوان کرد.

بر اساس همین گزارش، امروز روزز خودرویی‌ها نبود و رنگ نماد این گروه با چراغ قرمز چهارراه برابری می‌کرد. «خپارس»، «خساپا»، «خودرو»، «خزامیا» و دیگر نمادهای این گروه امروز حال خوشی نداشته و با رنگ تناژ قرمز، روز خود را به پایان بردند.

با نگاهی به گروه محصولات شیمیایی درمی‌یابیم که پترول، «شدوص»، «شپترو»، «شاراک»، «شفارس»، «شیران»، «شاراک» از جمله نمادهای سبزپوش بازار بودند ضمن آنکه تاپیکو در این بازار امروز مورد وثوق نبوده و در معاملات امروز منفی به کار خود پایان داد.

در دیگر گروه‌های بازار، نمادهای همچون «لوتوس»، «ستران»، «فاراک»، «ونیرو» نیز جزو سبزهایی بودند که اقبال در آن نمادها وجود داشت.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 657 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن دو میلیارد و 842 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 151 هزار و 73 نوبت داد و ستد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تراز مثبت ماهیانه این بانک سبزپوش در سال۹۸ با چند علامت سوال؛

تراز عملیاتی مثبت پست بانک از کجا نشأت می گیرد

نوسانات میزان فروش این فولادساز آلیاژی بررسی شد؛

کسب درآمد عملیاتی ۱۶۲میلیارد ریالی در تیرماه

ارسال نظر