بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به پاورچین رفتن سرمایه در بازار دست‌دوم تا خبری تلخ از دومینوی صنعت خاص.
کد خبر : ۱۸۹۱۰۵
بوق خودروسازان سوخت/ هوش سرمایه در جستجوی بازار دست‌دوم
به گزارش بورس‌نیوز، دیروز در ساعت پنج‌ونیم، اعلام شده که مدیران عامل برخی از بانک‌های ادغامی درخصوص میزان سهام بانک‌ها فرصتی یک‌ماهه را برای فروش اعلام کرده‌اند و پس از آن، امکان فروش تنها در قالب ادغام میسر بوده و امروز رئیس سازمان بورس در همین خصوص اعلام داشته که در حال حاضر نماد معاملاتی بانک‌های مذکور متوقف هستند اما برای ادغام سهام این بانک ها در بانک سپه قدر مسلم مصوبه شورای عالی بورس برای انتقال سهام در خارج از ساعت معاملات را خواهیم گرفت.

عضو جدید شورای عالی بورس
شنیده می‌شود این عضو جدید که از فعالان و مدیران با سابقه بازار سرمایه به عنوان عضو شورای عالی بورس به دولت پیشنهاد شده که گویا این تصمیم در انتظار مصوبه هیات دولت است.

خودروسازان در شوک همسایه شمالی
برخی خبرهای شائبه‌وار چنان در بازارسرمایه رسوخ کرد که مقاومت خودروسازان را شکاند و همه آنها یاتاقان زدند زیرا امروز گفته شده که یکی از خودروسازان همسایه شمالی در مسیر ورود به ایران بوده حال به کیفیت این خودروساز اصلا کاری نداریم اما اینکه خودروسازان داخلی در مقابل شائبه ورود یک رقیب، حتی کمی مقاومت هم نمی‌کنند و از ترس رقیب در و دیوار را مورد عنایت قرار می‌دهند حکایت همان گربه‌ای است که شیر رایگان دولتی خورده و بزرگ شده و امروز توانایی شکار و بقا ندارد.
البته فعلا خودروسازان سکوت اختیار کردند و شاید آرامش قبل از طوفان باشد و اگر از قلم انداخته نشود شاید در حال کپی قراردادهای پژو و رنو برای جایگزینی اسم این همسایه در آن قراردادها هستند.

طلای آب‌شده مرز مقاومتی را شکست
با کاهش دارایی‌های مردمی و البته قرمز شدن نرخ سکه در بازار تهران امروز اتفاق جدیدی رقم خورد و قیمت مثقال طلای آب‌شده، با شکستن مرز مقاومتی ۱.۸ میلیونی وارد کانال ۱.۷ میلیون تومانی شد؛ قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز با کاهش ۲.۶۶ درصد از ۴۲۶ هزار و ۱۸۰ تومان به ۴۱۵ هزار و ۱۰۰  تومان رسید.
البته حرکت سرمایه به سمت کالاهای سرمایه‌ای دست دوم تنها به بازار طلا نبوده و بازار خودرو دست دوم نیز مورد وثوق سرمایه قرار گرفته است.
از سوی دیگر بازار دلار نیز نشان داد که روند نزولی را در پیش گرفت و به قیمت 13220 تومان رسید.

آتش کوره فولادساز اصفهانی گرم‌تر می‌شود
خبری که از اصفهان رسیده سرعت گرفتن تحویل انواع ورق از شرکت فولاد مبارکه به بازار داخل بوده که گویا مرز پنج میلیون تن را رد کرده است.
این محصول با افزایش هشت درصدی درمقایسه با مدت مشابه سال قبل در پایان بهمن امسال به پنج میلیون و  67 هزار تن رسیده است.

خبری برای از جنس روغن و گندم
از چند ماه قبل ماجرای کمبود چند روزه برخی کالاها از جمله رب گوجه فرنگی و به دنبال آن پرواز قیمت‌ها آغاز شد و به صورت دومینو وار به گوشت نیز رسید اما این هفته تب افزایش قیمت‌ها به بازار قند و شکر رسیده و علاوه بر آنکه بسیاری از فروشگاه‌ها عرضه قند و شکر را متوقف کرده‌اند چراکه قیمت‌ها رشد شدیدی داشته است. 
اما بهارستان‌نشینان در سال ۹۸، یارانه آرد صنف صنعت حذف و منابع حاصل از آن به خرید تضمینی گندم اختصاص می‌یابد و احیانا باید شاهد افزایش قیمت مواداولیه و سپس قیمت تمام شده کارخانه‌های ماکارونی، نان‌های صنعتی، بیسکوئیت و کیک باشیم.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس مطرح کرد:

مدیریت بازار خودرو در دست دلالان

ارسال نظر