بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
وضعیت امروز گروه خودرویی‌ها با ریزش در بیشتر نمادها همراه بود ولی شرکت پارس خودرو با نماد «خپارس» توانست با ارزش 114 میلیارد ریالی در صدر جدول قرار گیرد.
کد خبر : ۱۸۹۱۳۶
«خپارس» لیدر گروه خودروسازی

به گزارش بورس نیوز، در معاملات روز دوشنبه 13 اسفندماه و در جریان بررسی گروه خودرو و ساخت قطعات درمورد ارزیابی قرار داده‌ایم که بر همین اساس، این گروه توانسته در روند معاملاتی روز بازارسرمایه، به حجم 368 میلیون سهم به ارزش 419 میلیارد ریال دست یابد.



بر اساس این گزارش، نماد «خپارس» در معاملات روز جاری به ازای هر سهم برابر با 755 ریال بوده که 1.07درصد نسبت به آخرین قیمت آن با رشد همراه بوده که در مجموع توانسته 152 میلیون سهم به ارزش 114 میلیارد ریال بازار را به اتمام برساند.

در بررسی روند این شرکت، لازم است به آخرین گزارش رسمی شرکت نیز که درخصوص فعالیت‌ماهانه منتهی به بهمن ماه نیز اشاره شود که بر همین اساس در بخش «برلیانس» به میزان 33.017 دستگاه تولید و به قیمت فروش 491.600.511 میلیون ریال به فروش رفته ضمن آنکه تولیدات گروه رنو این کارخانه نیز به میزان 33.927 دستگاه بوده که نرخ فروش آن خودرو خود را به نرخ فروش 424.591.221 میلیون ریال بوده و مابقی گزارش این خودروساز در جدول زیر قابل مشاهده است.


بر اساس گزارش آبسیم بورس‌نیوز، که در گزارشی درخصوص وضعیت مالی این خودروساز را در دی‌ماه بررسی کرده بود می‌توان به این نکته اشاره داشت که شرکت «پارس خودرو» اندکی از مرز ورشکستگی عبور کرده و مشمول ماده 141 قانون تجارت است. 

همچنین این شرکت، در برابر سرمایه 22720 میلیارد ريالی، 11850 میلیارد ريال زیان انباشته ثبت کرده که اندکی بیش از نیمی از سرمایه این شرکت بوده بنابراین تا قبل از سنگین‌تر شدن زیان، باید هر چه سریع تر یا وارد مدار سودآوری شود و یا نسبت به افزایش سرمایه خود اقدام کند.
حال می‌توان مروری بر اخبار پیرامون این شرکت داشت تا وضعیت آن برای سهامداران بیش از گذشته مشخص باشد.

عرضه ۱۵ هزار خودرو توسط پارس خودرو تا پایان سال جاری

این شرکت خودروسازی تا پایان سال جاری، ۱۵ هزار دستگاه خودرو پراید را باید به بازار عرضه کند چراکه مطابق با برنامه کلان خودروسازان، گروه سایپا روزانه ۸۰ درصد از تولیدات خود را به پاسخ‌گویی به تعهدات قبلی و ۲۰ درصد دیگر را به طرح فروش‌فوری اسفندماه خود که باهدف تنظیم بازار در حال اجراست، اختصاص داده است.

فروش «خپارس» و «ولساپا» در هفته انتهایی بهمن ماه

شرکت سایپا در آخرین هفته پایانی بهمن ماه ۷۳ میلیون سهم پارس خودرو، زیر مجموعه خود را فروخت، اما همچنان با ۷ میلیارد سهام، به عنوان سهام‌دارعمده سایپا به کار خود ادامه داد.

صورت‌های مالی ۶ ماهه "خپارس"

شرکت پارس خودرو صورت های مالی میان‌دوره‌ ای ۶ ماهه نخست سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد.

 شرکت پارس خودرو با سرمایه 22 هزار و 720 میلیارد و 279 میلیون ریال، در دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 1397، مبلغ دو هزار و 375 میلیارد و 868 میلیون ریال زیان خالص محقق کرد و بر این اساس مبلغ 105 ریال زیان به ازای هر سهم شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه گذشته کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

با احتساب زیان انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ 11 هزار و 849 میلیارد و 934 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد.

"خپارس" در دوره شش ماهه نخست سال مالی منتهی به اسفند 96، به صورت حسابرسی شده، سود خالص را مبلغ 367 میلیارد و 303 میلیون ریال اعلام کرده و بدین ترتیب مبلغ 16 ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با کسب بالاترین امتیاز در بین اپراتورها صورت گرفت؛

«همراه اول» برترین شرکت ایرانی در مدیریت فناوری و نوآوری

این فعال صنعت خودرویی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهارکرد:

رانتی که باید از کف سفته‌بازان خودرویی برود/ قیمت دستوری خودرو را به حاشیه برد

ارسال نظر