بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
مدیرکل دفتر سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

جدیدترین جزییات سازوکار آزاد سازی سهام عدالت/ ارزش روز سبد سهام عدالت در بورس

در زمان آزادسازی معاملات تمامی جوانب از جمله شرایط و جو بازار سرمایه در نظر گرفته خواهد شد.
کد خبر : ۱۸۹۱۷۷
جدیدترین جزییات سازوکار آزاد سازی سهام عدالت/ آزادسازی 100 هزارمیلیاردتومانی سرمایه
به گزارش بورس نیوز، در حال حاضر مشمولان سهام عدالت نمی توانند سهام خود را خرید و فروش کنند و تا به امروز نیز این امکان فراهم نشده، ولی دارندگان سهام عدالت منتظر آزادسازی معاملات هستند.
اسماعیل مختاری دولت آبادی مدیر کل دفتر سهام عدالت سازمان خصوصی سازی در گفتگو با بورس نیوز در خصوص آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت بیان کرد: تمام تلاش دولت، مجلس شورای اسلامی و کلیه سازمان های ذیربط از جمله سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس و اوراق بهادار بر آزادسازی کامل و فراهم شدن قابلیت معامله سهام عدالت تا پایان امسال بوده است. ولی به سبب برخی دغدغه ها، هنوز آزادسازی قطعی صورت نگرفته و سهام عدالت قابلیت معامله (حتی به صورت وکالتی) ندارد. 

وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که ارزش روز سبد سهام عدالت بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است و در صورت آزادسازی معاملات سهام عدالت، حجم عظیمی از سرمایه آزاد خواهد شد. چنانچه قبل از آزادسازی معاملات سهام عدالت، کارشناسی و فرهنگ سازی انجام نشود، احتمالا بسیاری از دارندگان سهام عدالت از سر نا آگاهی نسبت به ارزش این سهام، اقدام به عرضه سهم خود خواهند کرد و این فشار فروش تبعاتی برای بازار سرمایه و اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت. بنابراین سعی می‌شود با برنامه ریزی و مدیریت صحیح، آزادسازی معاملات سهام عدالت اجرایی شود. 

 مدیر کل دفتر سهام عدالت سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: مطابق اساسنامه صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله اخیرا در مجلس به جای شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت پیشنهاد شده، بازارگردان هایی در نظر گرفته شده که از فشار فروش کاسته شود و مقداری نقدینگی به بازار تزریق کند. قطعا با توجه به اهمیت موضوع، زمان آزادسازی معاملات تمامی جوانب از جمله شرایط و جو بازار سرمایه در نظر گرفته خواهد شد. 

دولت آبادی در رابطه با ترکیب سبد سهام عدالت گفت: سبد سهام عدالت، سبد بسیار ارزشمندی است که ترکیبی از بزرگترین شرکت های ۸ صنعت برتر و شاخص ساز از جمله صنعت بانک، پتروشیمی، پالایشی، فولادی و معدنی، و ۴۹ شرکت سودساز که شامل ۳۵ شرکت بورسی و ۱۴ شرکت غیر بورسی است. این سبد بابت عملکرد شرکت ها در سال ۹۶ حدود ۵ هزار میلیارد تومان سود تقسیمی داشته (هر سبد ۱ میلیون تومانی ۱۷۵ هزار تومان) که به حساب اکثر مشمولان واریز شده است. در نظر داشته باشید که سود هر سبد یک میلیون تومانی در سال ۹۵ ، ۱۵۰ هزار تومان بوده؛ اما با توجه به روند افزایشی سودآوری شرکت های بورسی در دو سال اخیر، قطعا سود تقسیمی در مجامع سال ۹۷ بیش از سود تقسیمی سال ۹۵ و ۹۶ خواهد بود. 

وی در خاتمه تاکید کرد: به دارندگان سهام عدالت توصیه می‌شود تا حد امکان سهام عدالت را به عنوان یک دارایی سرمایه ای حفظ کنند. این سبد هر ساله درآمد مناسبی هم برای دارندگان به ارمغان خواهد داشت و قطعا حفظ آن، جذاب تر از واگذاری سبد سهام خواهد داشت. امیدواریم با اجرای موفق طرح سهام عدالت، اهداف از پیش تعیین شده جامه تحقق پوشیده و بخشی از مشکلات مردم کاهش یابد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

خوش‌بینی به خودروسازان در روزهای پایانی سال/ بانکی‌ها منتظر خبری خوش

با کسب بالاترین امتیاز در بین اپراتورها صورت گرفت؛

«همراه اول» برترین شرکت ایرانی در مدیریت فناوری و نوآوری

ارسال نظر