بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، شرکت‎ها و سازمان بورس سرعت عمل خود را بالا بردند تا هر چه سریع‎تر، مجامع افزایش سرمایه برگزار گردد و فرصت‎ها سوخت نشوند. اما در این میان، برخی شرکت‎ها به اهداف مدنظر خود نرسیدند.
کد خبر : ۱۸۹۱۹۵

به گزارش واحد سنجش و راه حلهای رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محلهای سود انباشته و تجدید ارزیابی داراییها تا پایان سال جاری تمدید گردید و همین موضوع محرکی شد تا بسیاری از شرکتها دست به کار شوند و از فرصت موجود استفاده کنند. با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، سازمان بورس نیز سرعت اعطای مجوز افزایش سرمایه را بالا برد و برای هدر نرفتن فرصت موجود، برخی شرکتها از پیش تاریخ مجمع فوق العاده خود را تعیین کرده‎اند.

در اسفند ماه مجوز افزایش سرمایه 38 شرکت منتشر شد که 4 شرکت تا به امروز مجامع خود را برگزار کردند و تصمیم نهایی را گرفتند. اما از میان 34 شرکت دیگر، 27 شرکت تاریخ برگزاری مجمع فوق العاده را تعیین کرده‎اند. نکته قابل ذکر این است که تمام شرکتها قصد دارند مجامع خود را قبل از پایان اسفند ماه برگزار کنند تا معافیت مالیاتی مذکور را از دست ندهند.

سهامداران به گوش باشند / جوهر کم‎رنگ سازمان بورس بر پیشنهادات برخی شرکت‎ها

در این میان، 47 درصد از محل سود انباشته و 26 درصد از محل مازاد تجدید ارزیابی داراییها بر سرمایه افزوده خواهد شد. 27 درصد دیگر، مربوط به افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی است.

سهامداران به گوش باشند / جوهر کم‎رنگ سازمان بورس بر پیشنهادات برخی شرکت‎ها

نکته قابل توجه این است که آهنگ سازمان بورس با برخی شرکتها همخوانی ندارد. به عبارتی، سازمان بورس میزان افزایش سرمایه پیشنهادی برخی شرکتها را نپذیرفته و به میزان کمتری مجوز صادر کرده است. «وسدید» درصدد افزایش سرمایه 5854 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی داراییها بود، ولی تنها مجوز 1890 درصد را دریافت کرد و از این حیث رکورددار است. اختلافات سازمان با «سفاسی» و «حفارس» نیز قابل توجه است.

سهامداران به گوش باشند / جوهر کم‎رنگ سازمان بورس بر پیشنهادات برخی شرکت‎ها

اشتراک گذاری :
ارسال نظر