بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
از سود اتحادیه اروپا صورت گرفت؛

تقدیر اتحادیه اروپا از پایبندی ایران به برجام

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای رسمی خطاب به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، از گزارش این آژانس مبنی بر پایبندی ایران به تعهدات برجامی تقدیر کرد.
کد خبر : ۱۸۹۲۲۱

به گزارش بورس نیوز، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای رسمی خطاب به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، از گزارش این آژانس مبنی بر پایبندی ایران به تعهدات برجامی تقدیر کرد.

این اتحادیه در این بیانیه پایبندی راسخ و حمایت مستمر خود از برنامه جامع اقدام مشترک را اعلام و بر اراده خود برای تداوم همکاری با جامعه بین‌المللی در راستای حفظ این توافق تاکید کرد.

اتحادیه اروپا با بیان اینکه برجام عنصری کلیدی در معماری عدم اشاعه هسته‌ای در جهان است و با اشاره به ۱۰ سال دیپلماسی که منجر به این توافق شد، افزود که توافق هسته‌ای جامعه بین‌المللی اطمینان داد که ماهیت برنامه هسته‌ای ایران صرفا صلح آمیز است.

در این بیانیه همچنین با تاکید بر اینکه رفع تحریم‌های هسته‌ای بخشی ضروری از برجام است، اتحادیه اروپا تاسف عمیق خود را از خروج آمریکا از این توافق ابراز داشت و ادامه داد: همانطور که در ۱۴ گزارش پیاپی آژانس آمده، ایران به اجرای تعهدات هسته‌ای خود تحت رژیم راستی آزمایی و نظارت جامع و سختگیرانه آژانس ادامه داده است و باید همچنان ادامه دهد.

اتحادیه اروپا تاکید کرد تا زمانی که ایران به اجرای کامل تعهدات هسته‌ای خود ادامه می‌دهد، این اتحادیه به تداوم اجرای کامل و موثر این توافق متعهد خواهد ماند و از طرف‌های دیگر نیز می‌خواهد که همه بخش‌های برجام را به طور کامل و موثر اجرا کنند.

اتحادیه اروپا ضمن ابراز حمایت کامل از ماموریت آژانس در راستی آزمایی و نظارت در تعهدات برجامی ایران از کسری بودجه این سازمان برای صرف هزینه‌های فعالیت‌های مرتبط با برجام در سال ۲۰۱۹ و پس از آن ابراز نگرانی کرد.

بروکسل همچنین اظهار نظر مدیر کل آژانس مبنی بر تاثیر همکاری به موقع و کنشگرانه ایران در فراهم کردن دسترسی‌های مورد نیاز بر تسهیل اجرای پروتکل الحاقی و ارتقای سطح اعتماد را تایید کرد.

این بیانیه افزود: اتحادیه اروپا از تداوم اجرا استقبال می‌کند و در عین حال بر ضرورت تداوم پایبندی سختگیرانه ایران به همه تعهدات هسته‌ای از جمله با رعایت محدودیت ۱۳۰ تنی آب سنگین و همکاری کامل و به موقع با آژانس از جمله از طریق اجرای توافقنامه جامع پادمان‌ها و پروتکل الحاقی تاکید دوباره می‌کند.

اتحادیه اروپا در پایان با بیان اینکه اجرای کامل و مستمر برجام به همراه وصول به جمع بندی گسترده تر برای اعتمادسازی بین‌المللی در ارتباط با ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران ضروری است، تاکید کرد: در این راستا، تصویب به موقع پروتکل الحاقی از سوی ایران لازم است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر