بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران مطرح کرد:

راه اندازی بورس پنجم

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران گفت:با شکل‌گیری هلدینگ‌های مالی تعاونی به عنوان نهادهای مالی متشکل می‌توان معاملات سهام تعاونی‌ها را به تابلوی معاملات تعاونی‌ها تحت عنوان بورس پنجم برد.
کد خبر : ۱۸۹۲۲۶

به گزارش بورس نیوز، ماشاءالله عظیمی، با اشاره به تصویب اساسنامه نمونه هلدینگ‌های مالی تعاونی‌های سهامی عام در شورای عالی بورس گفت: با شکل‌گیری هلدینگ‌های مالی تعاونی به عنوان نهادهای مالی متشکل می‌توان معاملات سهام تعاونی‌ها را به تابلوی معاملات تعاونی‌ها تحت عنوان بورس پنجم برد.

عظیمی با بیان اینکه بدون نهاد مالی تخصصی نمی‌توان بازار سهام تعاونی‌ها را ساماندهی کرد، ادامه داد: جدای از تعاونی‌های سهام عدالت، هم اکنون دو تعاونی از جمله یکی از هلدینگ‌های تابعه پیشگامان یزد مجوز راه‌اندازی هلدینگ مالی را دریافت کرده‌اند.

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران گفت: علاوه بر شکل‌گیری نهادهای تخصصی همچون هلدینگ‌های مالی تعاونی سهام عام، در سال گذشته نیز ۱۴ شرکت تعاونی سهامی عام بر اساس اساسنامه تیپ سازمان بورس شکل داده شد که در حال حاضر مشغول تطبیق زیرساخت‌های خود برای ورود به بازار سرمایه هستند. این در حالی است که برای ورود تعاونی‌های سهامی عام به بازار سرمایه برخی از قوانین باید بازنگری شود تا مردم بتوانند در این تعاونی‌ها ورود کنند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهارکرد:

سرخی «فملی» کامودیتی‌ها را شارژ کرد/ بانکی‌ها و چراغ سبز بانک‌مرکزی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

رشد خوب شفافیت افشای اطلاعات مالی

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران مطرح کرد:

تاثیر ریسک‌های فضای کلی اقتصاد در بورس کشور

ارسال نظر