بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

کاهش قیمت نفت مقطعی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: این کاهش قیمت مقطعی و متاثر از برخی اقدامات مرتبط با عرضه و تقاضاست و از طرفی آمریکا با نفت شِیل یا همان نفت نامتعارف خود (نفتی که از خرده‌های سنگ نفت‌زا به دست می‌آید) در عرصه بین‌المللی بازار نفت خودنمایی می‌کند که این مسئله کاهش مقطعی قیمت جهانی نفت را به دنبال دارد.
کد خبر : ۱۸۹۲۹۰

به گزارش بورس نیوز، سیدعلی ادیانی با اشاره به کاهش قیمت جهانی نفت طی چند روز اخیر باوجود تلاش‌های اوپک برای متعادل نگهداشتن بازار، گفت: این کاهش قیمت مقطعی و متاثر از برخی اقدامات مرتبط با عرضه و تقاضاست و از طرفی آمریکا با نفت شِیل (Shale Oil) یا همان نفت نامتعارف خود (نفتی که از خرده‌های سنگ نفت‌زا به دست می‌آید) در عرصه بین‌المللی بازار نفت خودنمایی می‌کند که این مسئله کاهش مقطعی قیمت جهانی نفت را به دنبال دارد.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در خانه ملت ادامه داد: دلیل دیگر کاهش قیمت جهانی نفت را پایان فصل سرما در بسیاری از کشورها و کاهش مصرف سوخت است. هرچند این مسئله در جابجایی و نوسانات قیمتی تاثیر دارد اما باز هم پایه و اساس غنی ندارد.

وی با اشاره به اینکه معتقدم قیمت نفت حدود 60 دلار ثابت خواهد ماند تاکید کرد: از آنجا که در بودجه سال 98 قیمت فروش نفت ایران حدود 54 دلار یا همان قیمت کف در نظر گرفته شده است تغییرات جهانی قیمت این محصول بر درآمدهای ملی ایران تاثیر نخواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: متعهد ماندن اعضای اوپک بر تصمیم کاهش تولید نفت و همچنین اوضاع اقتصادی جهان بر قیمت آینده نفت تاثیر مستقیم دارد. اگرچه این تعهد اوپک هنوز آنطور که باید اجرایی نشده است اما کاهش تولید کشورهای عضو این سازمان تدریجی خواهد بود لذا آثار آن روی قیمت جهانی نفت در آینده مشخص می‌شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در تولید نفت عربستان اتفاق می افتد؛

تولید نفت عربستان کمتر از میزان توافق با اوپک

مدیرعملیات شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران مطرح کرد:

آمادگی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی برای مسافران نوروز

ارسال نظر