بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بدرفتاری با خریداران خودرو، قابل دفاع نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگرچه خودروسازان در وضعیت تحریم تحت فشار هستند اما بدرفتاری با خریداران به ویژه افرادی که در موضوع خودروهای پیش‌فروش شده متضرر شده‌اند قابل پذیرش نیست.
کد خبر : ۱۸۹۳۰۰

به گزارش بورس نیوز، حمید گرمابی با انتقاد از برخورد نامناسب یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی با مشتری، گفت: خودروسازان باید در برخورد با مشتری نهایت احترام و ادب را رعایت کرده و شرایط خریداران را درک کنند. در حال حاضر که مردم به دلیل خُلف وعده خودروسازان بسیار ناراحت و عصبانی هستند شرکت‌های خودروسازی باید تمام هم و غم خود را برای عمل به تعهدات به کار گیرند.

نماینده مردم فیروزه و نیشابور در خانه ملت با بیان اینکه خودروهای پیش‌فروش شده با تأخیر ۴ ماه یا بیشتر به خریداران تحویل داده می‌شود، افزود: در شرایطی که خودروسازان به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و خودروهای پیش‌فروش شده را با تاخیرهای طولانی‌مدت و قیمت‌های سرسام‌آور به خریداران تحویل می‌دهند رفتار بی‌ادبانه و برخورد نامناسب توجیهی ندارد و قابل دفاع نیست. دستگاه‌های نظارتی و قضایی باید با متخلفان برخورد کند.

وی اظهار کرد: اگرچه خودروسازان در وضعیت تحریم تحت فشار هستند اما بدرفتاری با خریداران به ویژه افرادی که در موضوع خودروهای پیش‌فروش شده متضرر شده‌اند قابل پذیرش نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه خودروسازان باید تمام توان خود را برای عمل به تعهدات به کار گیرند، تاکید کرد: این شرکت‌ها نمی‌توانند با ادعاهایی مانند افزایش نرخ ارز از تحویل خودرو سرباز زنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با طرح این پرسش که در صورت کاهش نرخ ارز آیا خودروسازان مابقی پول را به خریداران برگشت می‌دادند، تصریح کرد: مسلما در صورت ایجاد چنین شرایطی این شرکت‌ها مبلغی به ازای ارزانی خودرو به خریداران پرداخت نمی‌کردند بلکه قیمت درج شده در قرارداد را مبنا قرار می‌دادند.

وی با بیان اینکه باوجود مشکلات بسیاری که برای صنعت خودروسازی در یک سال گذشته ایجاد شده است این شرکت‌ها باید به مفاد قراردادهای قطعی خود عمل کند، ادامه داد: خودروسازان باید به ازای تاخیر در تحویل خودروهای پیش‌فروش ایجاد شده، به خریداران جریمه پرداخت کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: افزایش نرخ ارز مشکلات زیادی برای صنایع به ویژه صنعت خودروسازی ایجاد کرده است چراکه چهارچرخ‌ها از قطعات بی‌شماری تشکیل می‌شود که در صورت نبود یکی از این قطعات خودرو قابل استفاده نیست. همان گونه که در حال حاضر خودروهای بسیاری به دلیل ناقص بودن در انبارها مانده و قابل استفاده نیستند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر