بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات مطرح کرد:

رابطه مثبت بین بازار سهام و تورم

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات با اشاره به رابطه مثبت بین بازار سهام و تورم یادآور شد: وجود این تاثیر بر بازار سرمایه گریزناپذیر است و رشد بورس در سال آینده برای همگام شدن با تورم دور از انتظار نیست.
کد خبر : ۱۸۹۳۰۶

به گزارش بورس نیوز، سید رضا علوی، با اشاره به مالیات افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی به عنوان یک سیاست تشویقی مناسب اظهار کرد: این بخشنامه و بخشنامه‌های مشابه ابزاری برای ارزش‌گذاری بروز دارایی‌ها است و به عقیده من این مساله در احقاق حقوق سهامداران موثر است.

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات این نوع افزایش سرمایه را به نفع سهامداران خواند و افزود: اغلب شرکت‌ها دارایی‌های خوبی دارند، اما این دارایی‌ها به دلیل این که مولد نیست در قیمت گذاری سهام آن شرکت لحاظ نمی شوند.

وی ادامه داد: به همین دلیل سهام آنها نیز زیر قیمت ارزش‌گذاری معامله می‌شود. در این میان با تجدید ارزیابی و مشوق‌هایی که وجود دارد، اثر تورم و قیمت در بسیاری از این دارایی‌ها محاسبه می‌شود.

علوی در ارزیابی خود از این نوع افزایش سرمایه در صنایع مختلف مثل صنایع خودروسازی و بانکی گفت: این صنایع سالیان زیادی با مشکل مواجه بوده‌اند و این مشکلات به طور عمده در حوزه‌های عملیاتی بوده است. اما در حوزه دارایی معمولا دارایی‌های بسیار خوبی داشته و دارند که ارزش آنها نهفته بوده و اکنون با این روش در ارزش‌گذاری‌ها لحاظ خواهد شد.

وی اقدامات بانک مرکزی در خصوص اصلاح نظام بانکداری در کشور را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با این اصلاح شاهد مثبت شدن سپرده ماهانه شرکت‌های بانکی هستیم، در کنار این مساله این شرکت‌ها زیان انباشته‌ای نیز دارند که می‌توانند با بحث تجدید ارزیابی، یک اصلاح در ساختار مناسب در ترازنامه خود نیز انجام دهند.

علوی با اشاره به تاثیر این نوع اصلاح در تامین مالی با هزینه کمتر برای شرکت‌ها خاطرنشان کرد: این تاثیر به خصوص در شرکت‌های خودرویی خود را نشان می‌دهد تا در کنار بهبود عملیاتی و اصلاح ترازنامه‌ای که انجام می‌دهند بتوانند برای سال آینده شرایط بهتری را پیش رو داشته باشند.

این فعال بازار سرمایه در برآورد بازه زمانی تاثیرگذاری افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را بر روند فعالیت شرکت‌ها و سهام آنها در بورس اظهار کرد: با در نظر گرفتن تورمی که در سال‌های اخیر به خصوص در سال ۹۷ شاهد بودیم و وجود اثرات آن در شرایط فعلی اقتصادی، این تاثیر می‌تواند خود را در بازه زمانی یک ساله بر بازار سرمایه نشان دهد و تا پایان سال ۹۸ سهام شرکت‌ها و بورس را متاثر کند.

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات با اشاره به رابطه مثبت بین بازار سهام و تورم یادآور شد: وجود این تاثیر بر بازار سرمایه گریزناپذیر است و رشد بورس در سال آینده برای همگام شدن با تورم دور از انتظار نیست.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران:

هدف بانک توسعه صادرات خدمت به تولید است

مدیرعامل شرکت توسعه گوهران امید مطرح کرد:

بازار سرمایه بازاری بسیار پیچیده

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهارکرد:

سرخی «فملی» کامودیتی‌ها را شارژ کرد/ بانکی‌ها و چراغ سبز بانک‌مرکزی

ارسال نظر